Bør man ikke ha en damp-/diffusjonssperre i våtrommet fordi tettesjiktene man skal ha fungerer som en i stedet?

Vi planlegger å ha et flislagt bad og en vegg er en yttervegg så der skal jeg altså ikke ha noen dampsperre? Bare gipsvegg, tettesjikt, deretter lim og fliser?

Så i taket der kan jeg beholde dampsperren, eller? Skal ha perlestaffet tak der.
 
AndersG skrev:
Du bør ikke ha doble sperrer, så på de veggene som har tettesjikt skal du ikke ha dampsperre (film)

Se f.eks.:
[lenke]
Ok bra nå vet jeg dette. Takk
 
Ingen årsak ;) Vi bygde riktignok elementhus og der var de element som skulle til våtrommene tydelig merket "Saknar fuktspärr". Akkurat det med fuktspærrer kan være litt lurt, ettersom doble sperrer, uten å ventilere mellom, kan bli meget ille.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.