Bør man ikke ha en damp-/diffusjonssperre i våtrommet fordi tettesjiktene man skal ha fungerer som en i stedet?
Vi planlegger å ha et flislagt bad og en vegg er en yttervegg så der skal jeg altså ikke ha noen dampsperre? Bare gipsvegg, tettesjikt, deretter lim og fliser?
Så i taket der kan jeg beholde dampsperren, eller? Skal ha perlestaffet tak der.
Vi planlegger å ha et flislagt bad og en vegg er en yttervegg så der skal jeg altså ikke ha noen dampsperre? Bare gipsvegg, tettesjikt, deretter lim og fliser?
Så i taket der kan jeg beholde dampsperren, eller? Skal ha perlestaffet tak der.
Ingen årsak
Vi bygde riktignok elementhus og der var de element som skulle til våtrommene tydelig merket "Saknar fuktspärr". Akkurat det med fuktspærrer kan være litt lurt, ettersom doble sperrer, uten å ventilere mellom, kan bli meget ille.
Klikk her for å svare