Ildsted betongring hvordan kan man reparere den på beste måte holder det med ildfast mørtel tro ?? Den har begynt å sprekke ganske mye av varme vekslingene .... Betongring eldstad med sprickor på gräs, visar skador orsakade av värmeväxling. Betongring til ildsted med sprekker forårsaket av varmeveksling.

R
Finnes ingen ting som holder, blir godt varmt der, anbefaling litt nye greier,

Betongringer er ikke særlig bra i den applikasjonen. Jeg har sett to jernrør med sand mellom på noen steder. Det tåler varmen.

R rävlyan skrev:
Finnes ingenting som holder, blir bra varmt der, anbefaling litt nye greier,
Nye greier ?? hva for noe da ??

D Daniel 109 skrev:
Betongringer er ikke særlig bra i den applikasjonen. Jeg har sett to jernrør med sand mellom på noen steder. Det tåler varmen.
Jernrør ??

Ja. Jeg har dessverre ingen bilde.

R
Q qvintus4 skrev:
Nye greier ?? hva da ??
Betongring med en støpt bunn, ringen settes på mark med sand under, ca 15 cm betong med litt armering ordnes i bunnen

den har fungert siden 2015 ca får fungere litt til, hvordan kan man bygge noe lignende selv ??

R
Den som du viser er en forminskningsring som vanligvis settes på brønnringer så det ikke blir så stort oppå, enklest en slik, finnes i ulike størrelser. Snu opp ned på, så støpe bunnen som du vil ha den, ganske enkel konstruksjon. Klart den koster, men det er armering i den så den skal nok holde noen år. Det er varmen som knekker den.

Det er nok bedre å ikke ha en tett bunn.

Den er støpt i bunnen

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.