Har et 70-tallshus av Mexi-tegl med stående panel på gavlene og rundt garasjetaket. Plankene er forskjellige, med en overliggende slisset bord ved siden av en underliggende. Trenger å kjøpe noen løpemeter, men den lokale byggevarehandelen vet ikke hva den heter. Er det noen som vet hva jeg leter etter?

• Måleverktøy fra Hultafors brukes til å måle en svart trepanel av ulik dybde på et hus av Mexitegel.
Veggpanel

Tja, men hva heter profilen? En normal falspanel har to forskjellige sider så man kan låse dem mot hverandre. Denne har samme profil på begge sider og to forskjellige profiler så man veksler brettene.

Z
J Jansson42 skrev:
Tja, men hva heter profilen? En normal falspanel har to forskjellige sider så man kan låse dem mot hverandre. Denne har samme profil på begge sider og to forskjellige profiler så man varierer bordene.
ta en titt en gang til 😉

Jeg vet hvordan de ser ut…

• Sprukket bordplate med synlig murstein under.
  • Brent, gammelt og sprukket treverk sett i profil mot en lys himmel eller bakgrunn.
  • Liker
Fotografen
  • Laddar…
J Jansson42 skrev:
Har et 70-talls hus av Mexitegl med stående panel på gavlene og rundt garasjetaket. Plankene er ulike, med en overliggende sporet planke ved siden av en underliggende. Trenger å kjøpe noen løpemeter, men den lokale byggevarehandelen vet ikke hva den heter. Er det noen som vet hva jeg er ute etter?
Synes det ser ut som 145 z-panel

Jupp, om man sagde Z-panelet mitt i to og limte sammen høyresidene med hverandre og venstresidene med hverandre. Da får man noe lignende. Men det føles som litt vel mye arbeid.

V växelventil skrev:
Tycker det ser ut som 145 z-panel
Nei da er jo hver planke lik!

P ptlf skrev:
Nei da er jo hver planke lik!
De heter jo z panel fordi de ser lik ut. Tror nok at det er 145 z panel. Har montert en del i sommer.

• Garasje med hvite z-paneler og brune stolper, stående ved siden av et hus med store vinduer. Gruslagt gårdsplass foran, omgitt av grønne trær.
J Jansson42 skrev:
Har et 70-talls hus av Mexitegel med stående panel på gavlene og rundt garasjetaket. Plankene er ulike, med en overliggende sporet bord inntil en underliggende. Trenger å kjøpe noen løpemeter, men den lokale byggevarehandelen vet ikke hva den heter. Er det noen som vet hva jeg er ute etter?
ja z-panel fals panel osv erstatter den du har. utseendet blir identisk med hva du har. gjør ikke livet mer komplisert enn det er😊

Ville slippe å bytte ut de 50-60 løpemeterne vi har nå før vinteren. Men noen er så ødelagte at det kommer inn vann og takrennene har sluppet. Så tenkte jeg å gjøre det enkelt for meg og bytte de kanskje to løpemeterne som er sprukket.

V växelventil skrev:
De heter jo z panel for de ser like ut. Tror nok at det er 145 z panel. Har montert en del i sommer.
TS panel ser jo ikke lik ut, så det er vanskelig å motivere at det er en z-panel med det argumentet.

S Stubai skrev:
TS panel ser jo ikke lik ut så det er vanskelig å motivere at det er en z-panel med det argumentet.
Hva slags panel er det da? Synes ikke det ser ut som sporpanel fals i alle fall.

V växelventil skrev:
Hva er det for panel da?
Jeg vet ikke hva den kalles. En dobbelfas med bunn og lokk har jeg aldri sett. Noe hjemmehøvlet kanskje.

Finner man en z-panel med noenlunde riktige mål burde man kunne bruke den og tilpasse den siste planken i justersaga.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.