Jeg skal begynne med totalrenovering av undervåningen som jeg har revet ut helt og holdent.

Litt usikker på hvilken rekkefølge jeg skal gjøre ting. Min plan er i hvert fall som følger:

1. Fikse takene, male etc.

2. Slipe/lakke gulvene. Gjør jeg det før opplekting så slipper jeg problemer med kanter tenker jeg...
3. Lekting av vegger (legge inn elektrisitet) plate, male/tapetsere

Det som gjør meg mest usikker er når jeg skal gjøre gulvet. Penest og enklest er jo om man kan slipe uten å måtte bruke kantpusser. Derimot føles det litt ubehagelig å jobbe på et nyslipt gulv med dekkpapp som beskyttelse når man holder på med plating... så best ville kanskje være å vente med slipingen til veggene er platet...?

Ja den lille avstanden til veggen du får igjen uslipt dekker du med list.

jeg har slipt gulv noen ganger og ikke kommer man 1cm fra veggen med den store maskinen. Man må jo kjøre med kantsliper. Av de hele 5 gulv jeg har slipt i min dag så har jeg aldri blitt riktig fornøyd med akkurat kantene, det synes at man har gått med to maskiner.... detaljer muligens men...

Jo om du ikke kan tåle at det vises at du har byttet verktøy så gjør som du tenkte først så du kommer ut så langt som mulig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.