Jeg har nok lett gjennom hver eneste butikk og nettbutikk nå.
Er det noen på dette forumet som vet hvor jeg kan finne en forbindelsesmutter/hylsemutter eller hva det nå heter. (Har søkt på mange varianter av navn)
Den må være m8, 35mm, rustfritt stål. Litt mer heavy duty enn møbelvarianten. (helst innvendig sekskant) avrundet på begge sider.
Den skal være til tilhenger, der jeg må kunne stramme fra begge sider, men den må ikke stikke ut noe som helst, derfor avrundet.
Jo men poenget mitt er jo at alle festelement man støter på når man skrur ikke er standardvarer, men laget for noe spesielt og ikke i det hele tatt plukket fra noen katalog. Er behovet noen tusen så er det ikke så dyrt å sette i gang noe med tegning som underlag. Så det man søker eller har sett et sted kanskje bare finnes som "originaldel". Har selv bare sett slike innen møbler og M6 som sagt........Men har også en svak erindring av noe grovere.....Har du gått gjennom Ikeas alle skuffer?
Tenker du på en vanlig langmutter kanskje? Finnes jo litt her og der.
[bilde]
Jeg har vært inne på disse som en slags nødløsning. De gamle som jeg dro løs (les: dro i stykker) er hylse i den ene enden + bolt i den andre. Altså bare to deler. Hullet er helt rundt så disse kantete blir i så fall en nødløsning.
Jeg har vurdert disse som en slags nødløsning.
De gamle som jeg dro løs (les: rev i stykker) er hylse i den ene enden + bolt i den andre. Altså bare to deler. Hullet er helt rundt så disse kantete blir i så fall en nødløsning.
Finnes runde (cylindriske) dito på byggmarkedene, typ Hornbach og Bauhaus
Nei, de ligger i spesialsortimentet som de har i Göteborg i alle fall. Kjøpte nemlig slike skjøtemutre i forrige uke for å lage et innvendig festelement mot en gjengestang som var inngjuten i betong.
[lenke]
[bilde]
Takk!
Jeg har sendt e-post til et par släpexperter så om de ikke kan hjelpe meg får det bli å bestille en sånn her