Tomture61
F Felix36 skrev:
Hei! Fint hyllesystem! Hva brukte du som hylleplan? Ser ut som 3 stykker planker av en eller annen sort? Takk på forhånd! Ha det ha det
Brukte 22 x 195 (usikker på bredden) ytterpanel virke.

• Liker
Felix36
  • Laddar…
B Zlade skrev:
Nå når grunnspørsmålet er avklart, vil jeg bare påpeke at det er galskap å lage lagringsplass for flytteesker.
Det som havner i en flytteeske forblir med størst sannsynlighet der i de fleste tilfeller inntil man bestemmer seg for å kaste det.
Hvis du trenger lagringsplass, anbefaler jeg å skaffe et antall gjennomsiktige plastbokser med lokk i stedet. Ser mye bedre ut, og du finner mye lettere det du leter etter.
Det er et spørsmål om prisen. Plastbokser har blitt urimelig dyre.

T Thomas_Blekinge skrev:
Det er et spørsmål om prisen. Plastbokser har blitt urimelig dyre.
Hva er din definisjon på urimelig dyre?

B Zlade skrev:
Det som havner i en flytteeske blir som oftest liggende der helt til man bestemmer seg for å kaste det.
Hvis du trenger lagring, anbefaler jeg å skaffe noen gjennomsiktige plastbokser med lokk i stedet. Ser mye bedre ut og det er mye lettere å finne det du leter etter.
Det krever selvsagt at man er lese- og skrivekyndig (og har disiplinen til å skrive innhold. Mao ikke min kone..) men ellers er flytteesker overlegne.

Helt rette vinkler, billig og rommer veldig mye.
Hvis man derimot skal ha "blandet junk" i, er plast selvsagt bedre.

• Liker
Thomas_Blekinge og 1 annen
  • Laddar…
Jeg har sortert tingene mine i kraftige pappesker mindre enn flytteesker, og hver eske er utstyrt med et stort tall. Deretter har jeg en liste over hva som finnes i hver eske. Søker jeg en bestemt ting, går jeg inn i listen og finner lett ut hvilken eske den er i. Systemet er også fleksibelt når innholdet i en eske endres, da slipper man å klusse på esken.

Tomture61 Tomture61 skrev:
Brukte 22 x 195 (usikker på bredden) ytterpanel virke.
Ok, Takk så mye 🙂👍

Ikea og Biltema har i alle fall tidligere hatt litt mindre kartongbokser som jeg har i mine hyller. Perfekt for ting man bruker litt sjeldnere eller har et lite lager av, men vil ha kontroll på. I mitt tilfelle er det lærhåndverk, speiderting, tau, kontorrekvisita, julepynt, hansker og "ting som skal repareres når reservedeler dukker opp"...
Men jeg har også et sett plastkasser som jeg har i tilfelle man skal ta med seg ting utendørs eller det er blandet innhold. Har fire slike i snekkerboden, og det irriterer at de gir så mye død plass mellom hverandre...
Plasten tåler snø, regn og gjørme mye bedre enn kartong nemlig.

VidarH VidarH skrev:
Plasten tåler snø, regn og gjørme mye bedre enn kartong nemlig.
Da har vi lært oss noe nytt også i dag.

Jeg ser at referansen i innlegget ble litt skjev etter min lille omstrukturering. Det var begrunnelsen for å ha plastbokser i bilen. Noe jeg valgte å ikke ha med i en tråd om hyller innendørs... 😅

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.