Hei,

Jeg har nylig kjøpt en nybygg hvor jeg har valgt en benkeplate av steinkompositt. Det som bekymrer meg er monteringen av benkeplaten. Hvorfor skjærer man av den der induksjonstoppen? (0,5 cm innenfor kantene på induksjonstoppen) Vasken er jo ikke skåret, men har et helt stykke plate rundt seg. Er dette slik man gjør det? Virker synd å kappe en del av en hel benkeplate for å få plass til en induksjonstopp... Håper dere forstår hva jeg mener. Takk på forhånd for en slags forklaring på hvorfor dette gjøres.

Sist redigert:
Mener du at de lager en skjøt ved komfyren? Det ville ikke jeg akseptert, be dem sage ut for komfyren, ikke kappe, for å få skjøten lenger bort men på den annen side pleier man ikke å ville ha skjøt mellom vask og komfyr.

Sist redigert:
Bruker jo å avhenge av at platene har en maks lengde og om platen skal være lengre enn den maksimale lengden som lages, pleier nok skjøten forsøkes å legges der den synes minst. En lang skjøt midt på platen synes jo mer enn to små korte biter ved komfyren.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Jaha, ja lengden kan kanskje være et problem. Hvorfor sa de ikke det? Den er ganske lang. Dog er det litt rart siden det er komposit hvilket ikke er et helt steinstykke men limet knust stein type som jeg har forstått det. Så er det en dobbel skjøt hvilket heller ikke er logisk...

Tyngden og lengden henger sammen, slitsomt med frakt og vanskelig å få inn lange lengder i enkelte hjem gjetter jeg.

Har sett dette ganske ofte, det er vel for å spare en del på materialkostnaden. Sjekk at den er plan, så bare. Det blir stygt om platen ligger og svever i luften på den ene siden pga dette.

Takk for svarene! Tydeligvis var dette måten man gjorde det på, men de fikk faktisk motbør på fugene. Man kunne enkelt rokke ved biten nedenfor platen, noe jeg ikke syntes var greit.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.