Hei!
Holder på å renovere vårt nye rekkehus og trenger noen tips -
Har 2 rom imellom som skilles med et skap. Jeg har snudd skapet for å lage en walk-in closet i det andre rommet.
På bildet skal det bli vårt soverom.
Den veggen trenger å bli fylt og se pen ut for soverommet. Mitt spørsmål er da hvordan dere enklest ville taklet dette?

Min tanke er å sette en MDF-plate eller gipsvegg - sparkle - tapetsere og male. Men hvis vi legger gipsvegg der, vil det bule ut litt.

• Veggen i soverommet viser en åpen struktor av treverk og gipsplater, som skal ferdigstilles med tapet eller maling.
A Aiglebak skrev:
Hei!
Holder på å renovere vårt nye rekkehus og trenger noen tips -
Har 2 rom imellom som skilles av en del med garderobe. Jeg har snudd garderoben for å lage en walk in closet i det andre rommet.
På bildet skal det bli vårt soverom
Den veggen trenger å bli fylt og se pen ut for soverommet. Mitt spørsmål er da hvordan dere enklest ville taklet dette?

Min tanke er å sette en mdf plate eller gipsvegg - sparkle - tapetsere og male. Dog hvis det er slik at vi legger gipsvegg der så vil det bulke ut en del.
Kryssfinerplate kanskje går?

BirgitS
Finnes tynn masonite også.

• Liker
Aiglebak
  • Laddar…
Hvordan er resten av veggen konstruert?

• Liker
Aiglebak
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hvordan er resten av veggen konstruert?
Gipsvegg og regel

Jeg hadde plukket ned gipsen på resten av veggen, slått på stendene så alle havner på samme nivå og satt opp ny gips. Men alt avhenger jo av hvilken ambisjonsnivå man har. Snikvarianten er å gipse over hullet, male/tapetsere i en avvikende kulør og kalle det fondvegg...

• Liker
ylven og 2 andre
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jeg hadde plukket ned gipsen på resten av veggen, salet på stenderne så alle havner på samme nivå og satt opp ny gips. Men alt avhenger jo av hvilken ambisjonsnivå man har. Sparevarianten er å gipse over hullet, male/tapetsere i en avvikende farge og kalle det fondvegg...
Takk for svar🙂
Jeg vil ikke kunne fjerne hele veggen og legge nytte -

Men det går an å skyve frem garderobestammene, tror du jeg burde gjøre det for å få inn gipsplate så det sitter jevnt med veggen?

Tenkte du å sette gipsplaten i de løse garderobene? Har du ikke vurdert å sette opp stendere?

• Liker
Aiglebak
  • Laddar…
useless useless skrev:
Tenkte du å sette gipsplaten i de løse garderobene? Ikke vurdert å sette opp spikerslag?
Ja det tenkte jeg, men det er kanskje ikke så smart å gjøre? Den forrige eieren hadde nemlig gjort slik.

A Aiglebak skrev:
Ja det tenkte jeg, men det kanskje ikke er så smart å gjøre? Den forrige eieren hadde nemlig gjort så.
Jeg kan bare skyve fram garderobene så mye, et par cm

BirgitS
Hva er det for nivåforskjeller nå?

Veggen kommer til å sprekke når man bruker garderobene fra andre siden. Jeg hadde slått opp reisverk og deretter gipset.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.