2.335 lest ·
6 svar
2k lest
6 svar
Hvordan utbedre kalddrag fra krypkjelleren på beste måte?
Hei!
Hvordan bør man utbedre trekk fra krypkjelleren på innervegger på best mulig måte? Skal man bruke fugeskum eller kreves det mer omfattende tiltak? ... og hva koster det?
Er det noen her som har hatt dette problemet og kan fortelle litt?
Hvordan bør man utbedre trekk fra krypkjelleren på innervegger på best mulig måte? Skal man bruke fugeskum eller kreves det mer omfattende tiltak? ... og hva koster det?
Er det noen her som har hatt dette problemet og kan fortelle litt?
Trekk/kald trekk ved yttervegger kan skyldes at isolasjonen har sunket sammen, og det blir fritt for kulden å finne veien inn under gulvet. Du kan undersøke om det er årsaken, og i så fall se på hvordan du kan komplettere isolasjonen.
Ikke tette med byggeskum, det ekspanderer og risikerer å skape sprekker i veggbelegget eller flytte på listene. Lindrev eller dervremser av glassull er bedre valg. Muligens lateksfugemasse hvis det er vanskelig å få drevet på plass.
Jeg har samme problem som skyldes at det ikke er helt tett mellom råsponten i veggen og bjelkelaget, slik at kald luft kommer opp fra krypkjelleren.
Jeg har samme problem som skyldes at det ikke er helt tett mellom råsponten i veggen og bjelkelaget, slik at kald luft kommer opp fra krypkjelleren.
Sist redigert:
Takk for tipset! Skal tenke på det!Krypgrunden skrev:Ikke tette med fugeskum, det ekspanderer og risikerer å skape sprekker i veggkledningen eller flytte på listene. Lindrev eller drevlister av glassull er bedre valg. Muligens latexfug hvis det er vanskelig å få på plass drev.
Jeg har samme problem som kommer av at det ikke er helt tett mellom rupanelen i veggen og bjelkelaget slik at kald luft kommer opp fra krypkjelleren.
Klikk her for å svare