Jeg kan ikke tolke hva som består avvskiljende vegger av, om det er bare betong eller det finnes gipsskiver også.
tegninger er fra 1971 for en flerbolighus.
Arkitekttegning fra 1971 av et flerfamiliehus, viser rominndeling med detaljer om veggkonstruksjon. Tekniske spesifikasjoner og mål er inkludert.

Taleb Taleb Taleb Taleb skrev:
Jeg kan ikke tolke hva består avskiljende vegger av, om det er bare betong eller det finnes gipsplater også.
tegninger er fra 1971 for en flerbolighus.
[bilde]
Du har ikke den tekniske beskrivelsen?
Der pleier det stå mer detaljert

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Men man pleide ikke da sette noen gipsplater utenpå betongveggene. Derimot kan jo noen ha satt opp det senere for å få glattere vegger.

• Liker
tergo
  • Laddar…
Hva som kan anbefales å gjøre for bedre lydisolering i dette tilfellet

BirgitS
Isoler mot hvilken slags lyd, støy utendørs, naboer over, under eller på siden av samt hvilke lydnivåer gjelder det?

• Liker
Tompafix
  • Laddar…
finnes det en regel som sier at man må oppfylle dagens krav for lydisolering ved en standardhevende renovering, f.eks. BBR

BirgitS
Hva har dette med lydisolering å gjøre med ditt tidligere spørsmål om det finnes gips på veggene?

Man kan renovere som man vil, forbedre og gjøre om en del uten å gjøre om alt. Men akkurat hva som gjelder utleieboliger og husleieøkninger så er nok ikke dette det beste forumet siden det først og fremst er folk som eier sin bolig som finnes her. Leieboerforeningen vet nok bedre.

Jeg kan ikke tolke hva skilleveggene består av, om det bare er betong eller om det også finnes gipsplater. Tegningene er fra 1971 for et flerbolighus.
[bilde]
Alle vegger med tykkelse 150 er betong. Også de med sirklene i.

finns det något regel som säger att man måste oppfylle dagens krav for lydisolering ved en standardhevende renovering, tex. BBR
Ja det står i BBR. Kapittel 8.1.1 om jeg husker riktig

• Liker
Taleb Taleb
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.