H Hallerudsbo skrev:
Bra svar.
Men tette med hva du vil da, blir sikkert bra.
Forklar bare hvordan man pleier å gjøre.
Og at trucker pleier man ikke å bygge inn.
Ja men nå har man ikke pleid å gjøre så i vår garasje. Det var en carport tidligere.

R RiKr skrev:
Hva hjelper dette TS?

Gips settes forslagsvis med litt mellomrom mot betongen
Ok så typ i samme høyde som panelet sitter nå?

Hvordan gjør jeg så når jeg setter på klinkers som gulvlist? Skal jeg bare trykke den på med fugemasse eller trenger jeg å fylle sprekken nederst med noe?

H
Fliser og fuger blir bra

R RiKr skrev:
Hva hjelper dette TS?
Ville bare løfte problematikken og hvordan man i mange tilfeller løser det. Men skal det brukes gips så slipp den et stykke fra gulvet.

Er det utett og lekker inn mellom bunnen av garasjeporten og platen, støp med en våt pasta av betong, legg plastfolie oppå, lukk porten, la det være stille i 2 døgn på denne tiden av året. Åpne porten og fjern plastfolien. Klart. Det fungerer selvsagt ikke hvis det er minusgrader.

L leifa.k skrev:
Er det utett og lekker inn mellom bunnen av garasjeporten og platen så støp med en våt pasta av betong, legg plastfolie ovenpå, dra igjen porten, la det være stille 2 døgn sånn års. Åpne porten, ta bort plastfolien. Klart. Det funker selvfølgelig ikke om det er minusgrader.
Hva mener du at det skal gi? Kommer det ikke bare til å ligge porøs betong der, eller hvorfor skal jeg støpe på denne måten?

H Hallerudsbo skrev:
Klinker og fugemasse blir bra
Ja eller hva? På innsiden blir vel klinker og fugemasse bra. Men bør jeg også fylle inn fugemasse som dekker igjen "kanalen" langs med gulv/mark og som kommer utenfra?

A Advert skrev:
Hva mener du at det skal gi? Blir det ikke bare porøs betong der, eller hvorfor skal jeg støpe på denne måten?
Du kan støpe på denne måten for å få garasjeporten tett mot platen. Listen under garasjeporten vil forme seg mot den "vannete" betongen du har blandet til. Plastfolien er til for at du ikke skal få "sementsøl" på listen under porten.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.