1.477 lest ·
5 svar
1k lest
5 svar
Hvordan tette hull i taket etter fjerning av takhatt
Hei alle sammen, første innlegg her siden 10 år.
Jeg skal flytte kjøkkenplassen og flytte takhetten for kjøkkenvifta til det nye stedet.
Jeg tenkte å legge et stykke takpapp med silikon/takmasse og dekke det med nye takstein (og reparere takpanelet selvfølgelig).
Takpappen skal ligge over den øvre pappen, så fallet vil ikke beskytte når silikonen tørkes og sprekker.
Hvordan gjør man ellers?
Det er betongstein på taket, 18 graders helling.
Jeg skal flytte kjøkkenplassen og flytte takhetten for kjøkkenvifta til det nye stedet.
Jeg tenkte å legge et stykke takpapp med silikon/takmasse og dekke det med nye takstein (og reparere takpanelet selvfølgelig).
Takpappen skal ligge over den øvre pappen, så fallet vil ikke beskytte når silikonen tørkes og sprekker.
Hvordan gjør man ellers?
Det er betongstein på taket, 18 graders helling.
Har du rupanel under pappen så skal den fikses først, deretter underlagspappen som du skjærer inn i overkant kan det være behov for litt asfaltkitt hvis du mislykkes med skjæringen.B Bablos skrev:Hei alle sammen, første innlegg her på 10 år.
Jeg skal flytte kjøkkenplassen og flytte takhetten for kjøkkenviften til det nye stedet.
Jeg tenkte å legge en bit takpapp med silikon/takmasse og dekke det med nye takstein (og fikse takpanelet selvfølgelig)
takpappen skal ligge oppå den øvre pappen, så hellingen vil ikke beskytte når silikonen tørker og sprekker.
Hvordan gjør man ellers?
Det er betongstein på taket, 18 grader helling.
Deretter sørg for at lekten er bra og legg de nye taksteinene på.
Ferdig😊
Takk, det høres bra ut.Rejäl skrev:
Det blir fortsatt sidekantene som ikke får noe overlapp når de kommer ut i nederkanten. Er det bare å legge ekstra asfalttjære? føles som jeg ikke kan beskrive det korrekt.
Altså når jeg skyver ned underlagspappen i overkanten, den er bredere papp enn hullet, men som jeg forstår den må komme ut ovenpå nederkanten. Stemmer det? og der kan man ikke få noe overlapp på sidene.
Ja den pappen du skjærer inn i overkant bør være litt bredere enn hullet si 200mm til hver side ja legg litt kitt på sidene mellom den nye og gamle.B Bablos skrev:Takk, det høres bra ut.
Det blir fortsatt sidekantene som ikke får noe overlapp når de kommer ut i nederkanten. Er det bare å legge ekstra asfaltskitt? føles som jeg kan ikke beskrive det korrekt.
Altså når jeg skyver ned underlagspappen i overkanten, den er bredere papp enn hullet, men som jeg forstår den trenger komme ut ovenfor nederkanten. Stemmer det? og der kan man ikke få noe overlapp på sidene.
Klikk her for å svare