Hei,

Jeg trenger mer veggplass i fyrrommet og tenkte å sette opp en plate finér på en muret vegg utenfor noen vannrør:

Rør og murvegg i et fyrrom, med svarte isolerte rør montert på en lys teglmurstene bakgrunn.

Platen jeg tenkte å sette opp er ca 1000x1000 mm. Og avstanden til veggen må være +150mm:

Målebånd som måler avstanden fra en murvegg til sorte vannrør festet med metallbrakett.

Spørsmål: hvordan regler jeg opp (fester opp) platen på en solid måte på veggen? Platen må kunne bære ca 10 kg vegghengte ting. Jeg vil helst ikke måtte sette platen på gulvet.

Takk på forhånd,

Kalle

Gjengestang og muttere? Bruk samme skinne som rørene sitter på.

• Liker
Lilllen og 2 andre
  • Laddar…
F fribygg skrev:
+1 på den! Noen ganger sitter svaret rett foran nesen.

OM du av en eller annen grunn ikke kan/vil bruke den løsningen, er det eneste riktige å bore opp, fylle borehullet med ankermasse, samt sette inn en passelig lang bit gjengestang. Riktig utført sitter det som fjell.

Ikke gjør noen enklere løsninger enn det; å bare f.eks bruke nylonplugg straffer seg lett. (I dag ti kilos last, ja visst, men i morgen har du oppdaget hvor praktisk det var å henge all mulig skrot der, og i overmorgen kommer ungene og klatrer på alt sammen, og så blir det kaotisk.)

• Liker
Turbopumpen
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Takk for dette! Will do.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.