Hei!

Holder på å fikse foringer innvendig rundt mine vinduer og bruker der renoveringsgips 6mm. Problemet jeg har er at når jeg skrur fast platene så får 9 av 10 hull en liten forhøyning rundt selve hullet, noe som blir skikkelig slitsomt å få glatt senere når jeg sparkler. I og for seg kan jeg skjære bort den biten som stikker opp, men finnes det noe spesielt man skal tenke på når man skal skru i gips så det blir "fine hull" uten forhøyninger?
Bruker skrutrekker og gipsskrue. Kjører på 1. gir på skrutrekkeren så går ikke veldig raskt heller om det kan være det?

Hallo,

Har kanskje ikke et godt svar på spørsmålet ditt, men min opplevelse er at det er vanskeligere å skru pent i renoveringsgips enn i vanlig gips. Dessuten er renoveringsgipsen dyrere! Jeg brukte selv limte treplater til omrammingen, og plugget skruehullene. Men det avhenger selvfølgelig av omstendighetene hva man velger.
Lykke til!

Kan du lime i stedet kanskje?

Jeg har selv aldri brukt akkurat renoveringsgips, men kan det være at du har skrudd i skruen litt for dypt?

Kjør skruen motsols noen runder (så du er gjennom gipsen) bytt så retning og stram til. Dette pleier å fungere, hvis ikke så sats på å lime i stedet.

Problemet er at jeg ikke har så mye plass til å bruke tre. 6mm er nesten for tykt det også :)
Har forsåvidt ikke prøvd å lime så kanskje jeg gjør det, har en tube PL400 og PL600 her hjemme :)

Takk for tipsene :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.