Vi skal ha doble vegger overalt, spon underst og deretter gips. Jeg skal montere dem slik at skjøtene kommer overlappende, det tror jeg er best. Men min fundering er:
Skal jeg skru gipsen bare i sponplaten eller skal jeg dra gipsen i lektene også?
Hva sier dere?
Skal jeg skru gipsen bare i sponplaten eller skal jeg dra gipsen i lektene også?
Hva sier dere?
Min NCC-altmuligmannbekjent holdt på å svime av da han så hvor ambisiøst jeg hadde skrudd fast OSB-platene. Han sa til meg at jeg bare skulle feste osb:n til den så vidt satt fast (4-10 skruer), så tar de dobbelt så lange gipsskruene seg av resten.
Jeg forstår raljansen, men NCC er et ganske stort selskap...
Kan av og til synes at det blir litt vel generaliserende rundt bygningsarbeideres kunnskaper og engasjement.
(Også jeg er en kålsupare i sammenhengen...)
Dessuten lå ikke modernefeilene først og fremst på utførelsessiden, men heller på prosjekteringssiden.
Men misforstå meg ikke. Vitsen er harmløs og ganske morsom. Du havnet bare midt i en større sammenheng akkurat nå, så ikke ta det personlig.
Det finnes for mange dårlige bygningsarbeidere til at vi skal bruke tiden vår på å hakke på de som er gode, er vel min konklusjon.
Kan av og til synes at det blir litt vel generaliserende rundt bygningsarbeideres kunnskaper og engasjement.
(Også jeg er en kålsupare i sammenhengen...)
Dessuten lå ikke modernefeilene først og fremst på utførelsessiden, men heller på prosjekteringssiden.
Men misforstå meg ikke. Vitsen er harmløs og ganske morsom. Du havnet bare midt i en større sammenheng akkurat nå, så ikke ta det personlig.
Det finnes for mange dårlige bygningsarbeidere til at vi skal bruke tiden vår på å hakke på de som er gode, er vel min konklusjon.
Nix - akkurat, men jeg kunne bare ikke holde meg
.
Min NCC-kompis er veldig kompetent og pragmatisk. Som hempulare har man en tendens til å gjøre ting litt for ambisiøst når man ikke vet hvor nøye ting må være.
At han da kommer forbi og peker med hele hånden og sier at slik kan man ikke gjøre det føles ganske bra.
Min NCC-kompis er veldig kompetent og pragmatisk. Som hempulare har man en tendens til å gjøre ting litt for ambisiøst når man ikke vet hvor nøye ting må være.
At han da kommer forbi og peker med hele hånden og sier at slik kan man ikke gjøre det føles ganske bra.
Jeg visste at vi var enige.
Og jeg sier det igjen; jeg var på ingen måte ute etter deg i dette spesifikke tilfellet!!
Og hele Moderna fortjener en snyting...
Pinlig, sa Bull.
Og alle i prosjektet skal ha en slant av sleiva.
Så...
Du gjorde helt enkelt rett som ga dem en gliring i dette tilfellet.
Og jeg sier det igjen; jeg var på ingen måte ute etter deg i dette spesifikke tilfellet!!
Og hele Moderna fortjener en snyting...
Pinlig, sa Bull.
Og alle i prosjektet skal ha en slant av sleiva.
Så...
Du gjorde helt enkelt rett som ga dem en gliring i dette tilfellet.
Jeg har resonnert akkurat motsatt.
Hva skal festes i gipsen? Jo, tapeter og maling. Det holder mao med en skrue i hvert hjørne eller så mange at gipsen ligger tett mot OSB-en.
OSB-en derimot skal det henge både bilder, hyller og annet stas i, så den vil jeg skal sitte fast. Følgelig har jeg skrudd den ordentlig.
Hva skal festes i gipsen? Jo, tapeter og maling. Det holder mao med en skrue i hvert hjørne eller så mange at gipsen ligger tett mot OSB-en.
OSB-en derimot skal det henge både bilder, hyller og annet stas i, så den vil jeg skal sitte fast. Følgelig har jeg skrudd den ordentlig.
Jeg sa at det "holder" med en skrue i hvert hjørne, jeg sa ikke at jeg har skrudd med en i hvert hjørne. I sann hjemmesnekker ånd har jeg selvsagt dratt alle platene med gjennomgående rustfri bolt (eller tilsvarende), selv om jeg kanskje har hatt økt fokus på å feste OSBen snarere enn gipsen.... ;DTiGGrE skrev:
NIX!
Jeg kan ikke bedømme deres kompetanse, siden jeg selv ikke har noen på området, derimot kan jeg vitne om deres engasjement: TOTALT UBEFINNELIG. Dette gjelder like godt entreprenørdelen som selgeren og den samme sjefen.
Håper bare at du ikke tar det personlig, jeg resonnerte ung som deg da vi bestemte oss for dem. Med fasit i hånden er vi dog mer skuffet enn fornøyd.
C.
Jeg kan ikke bedømme deres kompetanse, siden jeg selv ikke har noen på området, derimot kan jeg vitne om deres engasjement: TOTALT UBEFINNELIG. Dette gjelder like godt entreprenørdelen som selgeren og den samme sjefen.
Håper bare at du ikke tar det personlig, jeg resonnerte ung som deg da vi bestemte oss for dem. Med fasit i hånden er vi dog mer skuffet enn fornøyd.
C.