Hei! Håper på klok input fra noen kunnskapsrike mennesker.
Vi skal sette opp en vegg i forbindelse med en kjøkkenrenovering for å skjule varmtvannsrør og trekke strøm i veggen. Tanken er 45x45 mm lekter, 12 mm kryssfiner, gips. Overflaten som skal lektes ut er ca. 4 meter, men etter 2,5 meter er det et vindu. Hva vil dere anbefale for avstanden mellom lektene? Veggen skal ikke isoleres. Forstår at avstanden mellom lektene avhenger av hvilken bredde man velger på kryssfinerplaten, men er det noe poeng i å sette lektene tettere når det er et ganske kort stykke som skal lektes ut?
Benkskap og noen få hyller skal settes opp etterpå, men ingen veggskap er planlagt på den veggen.
Vi skal sette opp en vegg i forbindelse med en kjøkkenrenovering for å skjule varmtvannsrør og trekke strøm i veggen. Tanken er 45x45 mm lekter, 12 mm kryssfiner, gips. Overflaten som skal lektes ut er ca. 4 meter, men etter 2,5 meter er det et vindu. Hva vil dere anbefale for avstanden mellom lektene? Veggen skal ikke isoleres. Forstår at avstanden mellom lektene avhenger av hvilken bredde man velger på kryssfinerplaten, men er det noe poeng i å sette lektene tettere når det er et ganske kort stykke som skal lektes ut?
Benkskap og noen få hyller skal settes opp etterpå, men ingen veggskap er planlagt på den veggen.
Ja, man gjør vel det.Bo arnold skrev:
Vinduet kom forresten 2 meter inn på veggen, så da blir det bare tre regler på den biten før vinduet. Tenkte om det fantes en egenverdi i å sette dem litt tettere da for at det ikke skulle bli for få regler?
Klikk her for å svare