3.038 lest ·
10 svar
3k lest
10 svar
Hvordan skal jeg sikkert feste en trapp i loftet?
Hei. Jeg bygger en fritidsbolig med loft. Jeg har kjøpt en brukt tretrapp (tung, kjerneved), en gang laget av en lokal snekker. Med litt fikling og fiksing blir den nøyaktig riktig høyde.
Jeg skal feste trappen i en gulvregel jeg lett kan komme til, ingen gulv enda. Jeg kan altså skru gjennom hele regelen uten problemer. Regelen er 45×210. Hvordan gjør jeg for å få en sikker innfesting? Hvilken lengde på skruer? Hvilken type skrue? Har lett etter info en stund og finner ikke svar på dette (for den som vet) enkle spørsmålet.
Takk for hjelp!
Jeg skal feste trappen i en gulvregel jeg lett kan komme til, ingen gulv enda. Jeg kan altså skru gjennom hele regelen uten problemer. Regelen er 45×210. Hvordan gjør jeg for å få en sikker innfesting? Hvilken lengde på skruer? Hvilken type skrue? Har lett etter info en stund og finner ikke svar på dette (for den som vet) enkle spørsmålet.
Takk for hjelp!
Jeg skal bygge en halvvegg der. Som slutter i høyde med loftet. 70 regel. Det er åpent til mønen der trappen skal være. Jeg har også vurdert å hvile trappen på lekter øverst mot gulvet. Både livrem og bukseseler tenker jeg. Men jeg har ikke sett noen tegning etc på hvordan dette pleier å gjøres.Immobil skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Fästa trappa mot L-stöd
Altan & Uteplats -
Hvordan gjør jeg nå? Feste granittstein på betongkledd trapp.
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hvordan feste plan- og inntrinn i en trapp på beste måte?
Feste trapp i leca
Hur fästa räcket runt trappan?
Inredning