Vi har en trapp med en liten plattform øverst. Plattformen har begynt å løsne fra veggen (langsiden) der det er lecablokk bak. Den gir etter et par mm når man går på den. Noen skruer ser ut til å ha knekt.

Hvordan styrker jeg best opp denne? Skal jeg sette lecaskruer i eksisterende regel, eller en stolpe mot veggen i midten?

• Plattform med trebjelker festet til vegg med metallbeslag, der noen skruer har knukket. Veggen er av lecablokk, plattformen er lett sviktende.
  • En trapp med tre tretrinn og en liten plattform med metallgelender og rosa gardiner. Plattformen har begynt å løsne fra veggen.
AXS
Om det er vanlig leca uten hull i seg ville jeg bruke grove lettbetongskruer rett inn.
Eller muligens spikerplugg hvis veggen føles porøs og skruen ikke fester.

En regel under som du skrulim mot veggen ville jo hjelpe veldig mye men kanskje ikke er så estetisk.

Jeg prøvde faktisk spikerplugg i dag men det fungerte ikke bra i det hele tatt. Tror du lecaskrue holder for at folk går i denne trappen? Tenker at det til slutt sliter ut festet i leca, men har aldri brukt det.

En stolpe er kanskje ikke perfekt, men trappen er ikke så høy så det plager ikke.

Takk. Skal jeg slå eller bore inn den i leca?

S sdlfkjlsdf skrev:
Takk. Skal jeg slå eller bore inn den i leca?
bore uten slag på maskinen

Det fungerte! Jeg takker så mye!

Litt besværlig da jeg slo i stykker et par plugger, men så gikk det.

• Tregulv festet med metallbraketter under bygging.
  • Liker
AXS og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.