Har begynt renoveringen av vaskerommet og planen er å sette liggende råspont når de eksisterende veggene er borte (også benken man ser på bildet skal fjernes).
Spørsmålet er hvordan jeg gjør her?
Skal jeg sette plast utenpå isolasjonen helt ned og over lecablokkene?
Kan jeg spikre i lecablokkene?
Eller skal jeg sette flere lektere som da går helt ned utenpå lecablokkene og spikre råsponten på dem?

Har tidligere spikret opp råspont med skjult feste, antar at det er lettere og raskere å bare skru den opp. Spørsmålet er hvor mye det kommer til å vises hvis jeg skrur i stedet. Den skal males hvit.

Tar gjerne imot alle tips og råd!

562573_10150647413281709_721806708_9098437_899212173_n.jpg

529674_10150647414721709_721806708_9098442_711255667_n.jpg

S
har du plast i resten av huset?

Denne vaskerommet ligger i et knapt isolert kaldtlager ved siden av huset. En av de veggene jeg har tatt ned hadde plast nærmest rommet, men ikke de andre.

tralopp skrev:
...Har tidligere spikret opp råspont med skjult festing, antar at det er lettere og raskere å bare skru den opp.. Spørsmålet er hvor mye det kommer til å synes hvis jeg skrur i stedet...
Skru skjult i sponten!
Mye enklere enn å spikre, for man trenger ikke gå tilbake med dor og slå ned spikeren siste biten.

Denne skruen er kjempebra å jobbe med, både til vegger og gulv. Anbefales!
Ta f.eks. 14223 fra denne linken:
http://www.gunneboindustries.com/sv-se/Fastening/Produkter/Skruv/Listskruv/Golv-sockelskruv/

Takk for tipset! Da blir det å skru med skjult festing, føles som det kommer til å bli betydelig enklere og raskere enn å spikre og dessuten penest!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.