Skal renovere et mindre baderom, sponplate, flytsparkel, fliser. Når jeg har revet ser jeg at det bare finnes gamle bjelker som ligger på ca cc 75 og mellom bjelkene er det 60 cm.

Hvordan lager jeg enklest cc 30 for Jafo monteringsplate 2? Holder det med kortbjelker som lager cc 30?

Kan jeg slå på bjelker fra siden for å lage cc 60? Vil ikke bygge på høyden da det hever gulvnivået for mye.

Neste spørsmål gjelder at det i dag har stått vaskemaskin på dette gulvet, og når den sentrifugerer rister hele gulvet. Under er det kjeller som ikke brukes til opphold. Jeg tenker at jeg kan montere en bjelke tvers over gulvbjelkene nedenfra med noen stolper for å forsterke konstruksjonen ytterligere. Er det en god idé og er det noe spesielt jeg bør tenke på?

Gulv under renovering med synlige bjelker og avfallsmaterialer, målebånd viser avstand mellom bjelker. Rør og isolasjonsmaterialer på gulvet.

Spontant høres det ikke ut som en god idé med klinker på det gulvet. Det høres ut som at vaskemaskinen kan riste løs flisene. Plastmatte ville vært tryggere. Huset ser dessuten eldre ut, noe som innebærer risiko for bevegelser.

Jeg tror at kortlinger mellom bjelkene og dobbelt skruelimt gulvspon stabiliserer gulvet mye.

Det er veldig lett å komme til nedenfra kjelleren og montere stendere. Ca 2m takhøyde i kjelleren. Gjør de mye nytte hvis man monterer disse i spenn med jekk?

Vil helst ikke lime doble 22mm gulvspon da det bygger for mye på høyden.

Er det vanlig å slå på lekter på sidene av de gamle for å skape cc60 og et jevnt rammeverk?

Litt akutt nå kan man tenke seg å kun korte de gamle bjelkene cc 45 med 120x45 lekter MED BALKSKO?

Skrur jeg da bjelkeskoene direkte i den gamle bjelken eller skal jeg feste en ny bjelke langs med de gamle for å få en plan overflate først?

Hvilken retning bør deretter sponplaten monteres?

Gulvet vil også bli støttet med en tverrgående bjelke og 3 stolper nedenfra kjelleren.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.