Har et problem. Har kjøpt en ny taklampe som veier 4 kg som skal opp i stua. Det finnes ingen krok så trenger å sette en ny. Innertaket er treetex tror jeg (kommer tilbake med bilde). Leste i en annen tråd at i langsgående skjøtene skal det være spredt bak, holder de for en taklampe og er det nok med en vanlig skruvkrok eller trenger jeg noe kraftigere feste?
 
T
Om du treffer en regel/glissen så vil det være nok med en skruvkrok som har tregjenger. 4 kg er ikke så mye.
 
Nå har jeg boret et hull i mellomrommet mellom platene, men klarte ikke å treffe tre. Vedlegger bilde. Prøver også å banke for å høre om det blir stumt et sted. Hva kan det være for konstruksjon, eller hvordan skal jeg finne noe å feste i?
 
  • Tak med hvite panelplater, et lite hull i en plate. Hjemmeprosjekt hvor personen ikke traff treverk ved boring.
Skal jeg gå opp på loftet og prøve å grave i sagflisen for å finne ut hvordan det er satt opp og hvor det finnes tre å feste i? Eller er det bedre å bore flere hull på sjanse?
 
Du trykker opp en ståltråd 30 cm eller lignende i borehullet, når du kommer opp finner du den. Ellers må du være grevling for å finne. Du blir desorientert der oppe.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.