Staffans2000
Heisann!

Jeg skal lage et vindu av glassbetong bestående av ni blokker i en kvadrat i en nymurt kjellervegg. Med tanke på dens litenhet tenkte jeg at jeg kan sammenføye dem med nesten hva som helst. Mørtel, flislim, silikon, monteringslim... Eller er det nødvendig å bruke glassblokksement?
Likeledes fugingen. Kan jeg bruke hvilken som helst flisfug?

Staffan

N
Kommer de i en yttervegg?
Jeg har bare gjort for innendørs bruk, typisk til dusjvegger og lignende. Da limte og fugede vi med nøytral silikon.

Staffans2000
Ja.
I en yttervegg.

Finnes spesiallim for dette, kan jeg anbefale, sammen med erf lister, finnes ingen grunn til å ikke bruke riktig materiale for formålet.
Fuging kan du gjøre men vanlig fleksibel flisfugemasse

Jeg brukte det som butikken anbefalte, som var deres fiks og fugemasse for glassbetong. Da vet man at det blir så riktig som mulig.

• Liker
toolman77
  • Laddar…
Staffans2000
Nå er mitt lille vindu "ferdig". Det er murt med glassbetongspesialmørtel. Kan det tørke i ro og mak, slik at jeg kan ta meg en pilsner og en liten lur, for å tørke av det klissete mørtel med en våt klut i morgen?

• Lite vindu laget av murte glassblokker med spesialmørtel. Blokkene har blåskjær og noen kalkrester synlig på overflaten.
  • Liker
EdSu
  • Laddar…
Skulle nok tørket av så snart som mulig. Deretter kan du fuge med vanlig klinkerfug.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.