1.951 lest ·
18 svar
2k lest
18 svar
Hvordan sage - kappe liggende planker enklest?
Merker tydelig at du ikke har brukt moderne batteriverktøy.A A_Camera skrev:...som jeg sa. Avhenger av hvilket resultat man vil ha. En håndsag duger hvis man orker (du har ingen anelse om hennes fysiske kapasitet) for det krever en hel del fysisk styrke og utholdenhet, mens en sirkelsag krever nesten ingen styrke i det hele tatt. En god håndsag er ikke heller så mye billigere enn en billig sirkelsag, og en billig sirkelsag gir bedre resultat enn en dyr håndsag. Dessuten er det vanskeligere å sage noenlunde rette snitt med en håndsag, selv om man orker og er dyktig. Med alle andre verktøy enn sirkelsag risikerer man også at snittet er rett på oversiden men krokete og ujevnt på undersiden.
Men jeg er enig i at multikutter er det dårligste forslaget. Deretter er alle billige batteridrevne elverktøy. Har man mulighet bør man bruke ledningstilknyttede elverktøy. Gir større kraft med lavere vekt og også høyere og mer stabilt turtall, ikke bare i tomgang, og det forbedrer arbeidsresultatet.
Med det sagt så er alle forsøk på å sage hylleplatene på plass dømt til å mislykkes. De ser jo ikke direkte ut til å være fullpakket med ting, så ta ned, sage og legge opp igjen, og tilbake med tingene, kommer til å ta kortere tid enn å forsøke å sage dem på plass.
Skal du nødvendigvis sage dem på stedet så kan du klemme fast en planke med en sniktitt for å ha noe å sage mot og få en rett kant. Og da er det en japansag du skal ha. Den er fintannet.
Men, du kommer knapt til å få alle hylleplanene like lange. OG det blir sagflis overalt uansett hvordan du gjør det.
Men, du kommer knapt til å få alle hylleplanene like lange. OG det blir sagflis overalt uansett hvordan du gjør det.
TAKK FOR DERES TID OG SVAR!AvsAnnelie skrev:
DERE HAR GITT MEG KJØTT PÅ BEINA OG JEG VET NÅ HVORDAN JEG SKAL GJØRE.
DELEGERE! 🤓
Har ikke den tid, ork, lyst og engasjement som trengs for å gjøre det alene.
Trenger å prioritere.
Klikk her for å svare