Hei!

Jeg har 2 runde hull, diameter 160mm, rett igjennom ytterveggen min bestående av stående siporexseksjoner, 250mm tykke. Det har tidligere gått sponavsugsrør gjennom disse hullene, men etter ombygging er de nå bare hull...

Hvordan bør jeg fylle opp og løse dette? Jeg har Bostik "Rep o Fix" for reparasjon av sprekker osv. i siporexen, men det føles ikke helt gjennomførbart å fylle opp hullene med dette... Hva bør jeg fylle mesteparten med? Kanskje enklest å kjøpe siporexblokker og sage til og deretter sparkle med Rep o Fix?

hsd
Siporex og sement ser ut til å være det mest fornuftige

Kjøp 1-2 Siporex-blokker, sag til og mur fast med mørtel.

Går bra å lime dit en bit med flislim også.

Hvordan gjør man med hull i gulv da?
Har gjennomgående hull i mitt gamle bad som skal renoveres snart.
Hullene er fra de gamle avløpene for bide, wc, badekar, to servanter..

E
StevieGee skrev:
Hvordan gjør man med hull i gulvet da?
Har gjennomgående hull i mitt gamle bad som skal renoveres snart.
Hullene er fra de gamle avløpene for bidet, wc, badekar, to servanter..

Støtt opp med en kryssfinerplate under og støp igjen med betong.

• Liker
Minikubik
  • Laddar…
S
Daniel_N skrev:
Hei!

Har 2 stk runde hull, diameter 160mm, rett gjennom min yttervegg bestående av stående siporexsektioner, 250mm tykke. Det har tidligere gått sponavsugrør gjennom disse hullene, men etter ombygging er de akkurat nå bare hull...

Hvordan bør jeg fylle opp og løse dette? Jeg har Bostik "Rep o Fix" for reparasjon av sprekker etc. i siporexen, men det føles ikke helt gjennomførbart å fylle opp hullene med dette...Hva bør jeg fylle mesteparten med? Kanskje enklest å kjøpe siporexblokker og sage til og så sparkle med Rep o Fix?
siporex blokk, den modellerer du med håndsag (om man ikke har bedre redskaper).
vil du få pluggen dit den raskt tar du byggskum (ev. steinlim)
så kan du ta din rep o fix og gjøre veggen pen.

Strålende, takk for alle svar!

epw skrev:
Stemple en plyfa under og støp igjen med betong.
Bra idé, takk!

Sagede til siporexblokk med en gammel snekkersag, limte fast med monteringslim. Deretter tettet jeg med fugeskum og sparklet jevnt. Ble veldig bra.

• Liker
epw
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.