Hei!
Jeg har 2 runde hull, diameter 160mm, rett igjennom ytterveggen min bestående av stående siporexseksjoner, 250mm tykke. Det har tidligere gått sponavsugsrør gjennom disse hullene, men etter ombygging er de nå bare hull...
Hvordan bør jeg fylle opp og løse dette? Jeg har Bostik "Rep o Fix" for reparasjon av sprekker osv. i siporexen, men det føles ikke helt gjennomførbart å fylle opp hullene med dette... Hva bør jeg fylle mesteparten med? Kanskje enklest å kjøpe siporexblokker og sage til og deretter sparkle med Rep o Fix?
Jeg har 2 runde hull, diameter 160mm, rett igjennom ytterveggen min bestående av stående siporexseksjoner, 250mm tykke. Det har tidligere gått sponavsugsrør gjennom disse hullene, men etter ombygging er de nå bare hull...
Hvordan bør jeg fylle opp og løse dette? Jeg har Bostik "Rep o Fix" for reparasjon av sprekker osv. i siporexen, men det føles ikke helt gjennomførbart å fylle opp hullene med dette... Hva bør jeg fylle mesteparten med? Kanskje enklest å kjøpe siporexblokker og sage til og deretter sparkle med Rep o Fix?
Bygningsveteran
· Åland
· 2 077 innlegg
Kjøp 1-2 Siporex-blokker, sag til og mur fast med mørtel.
siporex blokk, den modellerer du med håndsag (om man ikke har bedre redskaper).Daniel_N skrev:Hei!
Har 2 stk runde hull, diameter 160mm, rett gjennom min yttervegg bestående av stående siporexsektioner, 250mm tykke. Det har tidligere gått sponavsugrør gjennom disse hullene, men etter ombygging er de akkurat nå bare hull...
Hvordan bør jeg fylle opp og løse dette? Jeg har Bostik "Rep o Fix" for reparasjon av sprekker etc. i siporexen, men det føles ikke helt gjennomførbart å fylle opp hullene med dette...Hva bør jeg fylle mesteparten med? Kanskje enklest å kjøpe siporexblokker og sage til og så sparkle med Rep o Fix?
vil du få pluggen dit den raskt tar du byggskum (ev. steinlim)
så kan du ta din rep o fix og gjøre veggen pen.
Klikk her for å svare