Holder på og fikser med en vegg. Skulle til å begynne med bare rive tapet, men en del puss satt løst under tapeten og falt ned. Skal legge inn nytt gulv om en uke og trenger å ordne med grovrenoveringen av veggen før det.

Problemene er fire.
1. Hvilket materiale bør jeg bruke for reparasjonen for skaden på bilde 1 og 2?
2. Jeg kan komme ca 1 cm lavere enn gulvnivå, bør jeg prøve å sette ny puss så dypt som mulig?
3. På bilde 3 kan man se restene av hva jeg gjetter er gamle hyller. Trebiter senket inn i veggen. Rundt disse sitter pussen dårlig. Hvordan bør jeg gjøre med puss og trebiter på disse punktene?
4. Hvordan skal jeg forberede for listene. Når jeg tok dem av satt de fast med trebiter senket ca 8-10 cm inn i teglverket. Kanskje ikke optimalt å gjøre igjen. Pusse igjen, sette en konsoll i pussen for å kunne spikre listen eller hvordan løser man den biten?

Takknemlig for svar, er virkelig sent ute med håndverker for gulvet om en uke, baby om 3-4 og jobbintervju på tirsdag morgen :)

• Skadet vegg med flassende tapet og synlig murverk. Teglstener og løs puss vises over et tregulv.
  • Skadet murvegg med avslørt murstein, noe skadet puss og eksponert treparkett nedenfor.
  • Grov og ujevn vegg med synlige skader og hull, hvor deler av pussen har falt av. Veggen viser områder med eksponert materiale under tapetet.
Ingen? Det er først og fremst materiale til den større skaden som jeg er i mer eller mindre akutt behov av å vite. Beklager maset.

B
treet fungerte som plugg.
dekk gulvet. all løs puss skal bort. ser ut som kalkpuss (bruk samme pussort når du skal reparere pussen). fukt veggen (typ blomstersprøyte) la det trekke mens du blander mørtelen, fukt igjen der du skal reparere. fyll alle fuger med mørtel først. la det tørke. påfør tynnpuss på veggen (grunnlag). la den bli tørr. puss deretter opp veggen.

Takk skal du ha Henke. Tok med meg dine tips til byggevarehandelen og fikk omtrent samme råd. Jeg ser dog nå i ettertid at de var betydelig mer kortfattede og mindre nøye. Vi får vel se om det holder. Jeg har i alle fall murt igjen skaden. Muligens kommer det til å sprekke da jeg fikk overpuss av fyren i butikken, men det er ikke hele verden siden det for det meste kommer til å dekkes med list og tapet.

Sist redigert:
B
ber om unnskyldning. jeg skrev som om jeg tipset en snekker(hobby som yrkessnekker),som har gjort noe lignende før.
håper at det går bra.

Haha, jeg mener at byggevarehandelen var mer kortfattet enn det du var :)
Kan forstå at du tolket innlegget mitt motsatt, det var litt uklart.

B
oki doki. er jo ingen skriver egentlig. har dysleksi(hvorfor vanskelig ord for noe sånt?

byggare henke skrev:
oki doki. er jo ingen skriver egentlig. har dysleksi(hvorfor vanskelig staveord for noe sånt?
Og der fikk jeg meg dagens latter :D det er vel fordi alle som skal skrive det vil stave feil, og det blir som et bevis på at man virkelig har det? :P

B
det er jo det første man lærer å stave jo. hihi

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.