hei jeg har endelig begynt å renovere rommet mitt som er på 12m^2. Jeg vil få flate tak, flate vegger og nytt gulv.

1.gulvet tenkte jeg ta sist skal avrette med flytesparkel og legge laminat.

2.taket har jeg ikke bestemt meg ennå for hva jeg skal gjøre, enten sparkle plant eller henge opp gipstak hva er best?

3.veggene tenkte jeg bredsparkle, og deretter male hvite, har revet tapeter og som det ser ut så er det teglvegg som har blitt sementert.

omtrent slik vil jeg at det skal se ut når jeg blir ferdig:D:
31606485.th.jpg

og slik ser det ut akkurat nå :(:(:(:
img9100k.th.jpg img1221gq.th.jpg img1222fp.th.jpg

noen proff som kan gi meg litt tips og råd om hvordan jeg skal gå frem ...

Sist redigert:
Tak og gulv synes dårlig på bildene, hvordan ser det ut? Hva er det laget av i dag?

Taket ville jeg sette opp plater i, vi brukte "tak ess" men det finnes flere fabrikater. Eller så sparkler jeg hull og sånn og maler hvitt. Gips krever både å skru opp og sparkle/male så det synes jeg bare er unødvendig jobb.

Laminatgulv legger man jo noe utjevnende trinnlydsdempende under, er gulvet ditt så dårlig at du virkelig må flytsparkle? Jeg har lagt laminat og/eller parkett i alle våre boliger og aldri flytsparklet for den skyld. Har du et veldig ødelagt betonggulv så kan det selvsagt bli nødvendig, ellers kan gulvgips være et godt alternativ hvis du trenger å fikse en jevn overflate, betydelig enklere enn flytsparkel.

her kommer et bilde på hvordan gulvet er oppbygd den ligger ca 11cm over betongplatene, finnes to steder i rommet der den knirker litt når man hopper. så tror jeg at høyeste punktet er ved vinduet men skal kontrolleres litt senere. Hvordan skal man gjøre burde jeg droppe flytsparkelet?
img1233dc.th.jpg

ang taket ess blir det skjøter mellom platene?

edit så nå har jeg sjekket gulvet og den går som en U i midten svikter den ned ca 12mm hvordan skal jeg gjøre

Sist redigert:
tak ess er spontede sponplater som er malte. Det blir synlige skjøter både på lang- og kortsiden.

11 cm? oj det var tykt, ser ut som vanlige gulvplanker på bildet. Om du ikke mener mm?
Hvor gammelt er huset? har jeg forstått det riktig at du bor i leilighet?

Jeg tror fortsatt at det er enklest å bare legge laminatgulvet direkte på tregulvet med en tykkere type foam under. Det blir kanskje litt svikt, men alternativet er vel å rive ut tregulvet og legge neste direkte på betongplaten ellers.

det er leilighet. jeg er ikke sikker på hvor gammelt huset er men 30 år minst.

om jeg river opp gulvet hvordan blir det med lyddempingen??

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.