16.404 lest ·
10 svar
16k lest
10 svar
Hvordan pynte opp sprekkene ved terskelen?
Det finnes farget fugemasse/lim i patroner som gir en halvhård fleksibel fuge. Jeg har brukt det og synes at det ser bra ut. Den typen jeg fant hos fargehandelen fantes i minst 10 forskjellige nyanser fra hvitt til svart med grå og brune nyanser imellom. Den er overmalbar og kan lakkes. Har ikke navnet i hodet, men kan finne det frem senere i kveld.
Det høres interessant ut!Pucco skrev:Det finnes farget fugemasse/lim i patroner som gir en halvhård fleksibel fuge. Jeg har brukt det og synes det ser bra ut. Den sorten jeg fant i fargehandelen fantes i i hvert fall 10 ulike nyanser fra hvit til svart med grå og brune nyanser mellom. Den er overmalbar og kan lakkes. Har ikke navnet i hodet men kan finne det senere i kveld.
Forsøker man å etterligne gulvets farge (valnøtt) så godt det går da eller hva anbefales?
Ta gjerne fram navnet ja d^_^b
Var ikke noe særlig problem har gjort det på 5 terskler med bra resultat, om det ikke blir perfekt kan man jo alltid bruke fugemassen som de har beskrevet tidligere.savio skrev:
/Roy
Enig, i vår forrige leilighet var det "nylagde" eiketerskler, de gikk ut så de var like brede som listverket rundt døråpningen. Og en gikk ut lengre enn det med avrundede kanter, ingenting som man tenker på i hverdagen etterpå...
TEC7 fra Novatec. http://www.relektagruppen.no/Files/Filer/TekniskNovatech/tec7_info_se08_web.pdf
Ikke så mange nyanser som jeg trodde. Den mellombrune tilsvarer natureik.
Smalere fuger synes ikke i det hele tatt. Bredere fuger merkes mer da de har en homogen farge.
Jeg synes det ser ut som at gulvet har samme høyde som den lave delen av terskelen, og da går det ikke an å lage en ny terskel som går over kanten på gulvet uten å kappe litt av døren.
Smalere fuger synes ikke i det hele tatt. Bredere fuger merkes mer da de har en homogen farge.
Jeg synes det ser ut som at gulvet har samme høyde som den lave delen av terskelen, og da går det ikke an å lage en ny terskel som går over kanten på gulvet uten å kappe litt av døren.
Det ser jo helt klart interessant ut.Pucco skrev:TEC7 fra Novatec. [lenke]
Smal fuger synes ikke i det hele tatt. Brede fuger merkes mer da de har en homogen farge.
Jeg synes det ser ut som gulvet har samme høyde som den lave delen av terskelen, og da går det ikke an å lage en ny terskel som går over kanten på gulvet uten å skjære litt av døren.
Spørsmålet nå er hvilken farge man velger?
Terskelen som jeg har er jo i eik, da kanskje det er penest å velge eik-farge på fugen?
Eller er det penere med mørkebrun siden gulvet er mørkt? (valnøtt).
Jeg vil også påpeke at jeg vurderer å beise terskelen, uklart hvilken nyanse foreløpig.
Klikk her for å svare