4.968 lest ·
26 svar
5k lest
26 svar
Hvordan og med hva bør man avveksle
Fasadeendringer trenger ingen byggetillatelse og endringer i bærende deler kan kreve byggemelding.
Ja, og? Jeg skrev jo at jeg har vært i kontakt med kommunen. Vet ikke om alle kommuner har samme krav på byggemelding.
Huseier
· Stockholm
· 715 innlegg
Men et inngrep i konstruksjonen må rimeligvis innebære byggemelding og en utført beregning. På eventuelle tiltak, med følgende kontrollplan. Også i Knäckebrödhult tenker jeg.F ErlandJ skrev:
Lulaua skrev:
Men han har jo vært i kontakt med kommunen og sier de at det ikke trengs så er det så i dette tilfelle!I Installation skrev:
Får korrigere dere begge, jeg har ikke sagt at det ikke trengs byggemelding, derimot at jeg ikke vet om alle kommuner har samme krav. Kan vi avslutte denne sidediskusjonen? De som er spesielt interesserte i denne vinklingen på spørsmålet mitt, kan vel starte en egen tråd om forutsetninger og regler for byggemelding.Janu78 skrev:
Men det du skrev lenger opp gir jo inntrykk av at det ikke trengs selv om du ikke skrev det uttrykkelig!F ErlandJ skrev:Får korrigere dere begge, jeg har ikke sagt at det ikke trengs byggemelding, derimot at jeg ikke vet om alle kommuner har samme krav. Kan vi avslutte denne sidediskusjonen? De som er spesielt interesserte i denne vinklingen på spørsmålet mitt kan vel starte en egen tråd om forutsetninger og regler for byggemelding.
Jaha da var det vel uklart. Les setningen i to deler:Janu78 skrev:
- Fasadeendringer trenger ikke byggetillatelse
og
- endringer i bærende deler kan trenge byggemelding. (reservasjonen er fordi jeg ikke vet om det er likt overalt)
Hadde jeg ment at ingenting trenger byggetillatelse eller byggemelding hadde jeg skrevet:
"Fasadeendringer og endringer i bærende deler trenger ingen byggetillatelse eller byggemelding."
Det var dette jeg tolket, se nedenfor:F ErlandJ skrev:Jaha, da var det vel uklart. Les setningen i to deler:
- Fasadeendringer trenger ikke byggesøknad
og
- endringer i bærende deler kan trenge byggemelding. (reservasjonen er fordi jeg ikke vet om det er likt overalt)
Hadde jeg ment at ingenting trenger byggesøknad eller byggemelding, hadde jeg skrevet:
"Fasadeendringer og endringer i bærende deler trenger ikke byggesøknad eller byggemelding."
Ja, og? Jeg skrev jo at jeg hadde vært i kontakt med kommunen. Vet ikke om alle kommuner har samme krav på byggemelding.
Men for min del kan vi avslutte den diskusjonen da du har forklart det😉F ErlandJ skrev:Jaha da var det vel uklart. Les setningen i to deler:
- Fasadeendringer trenger ikke byggetillatelse
og
Hadde jeg ment at ingenting trenger byggetillatelse eller byggemelding hadde jeg skrevet:
"Fasadeendringer og endringer i bærende deler trenger ikke byggetillatelse eller byggemelding."
Klikk her for å svare