1.561 lest ·
3 svar
2k lest
3 svar
Hvordan murer man et "gulv" i skorsteinen ved glideforming.
Medlem
· Västra Götalands
· 9 innlegg
Da går man i tankene med å glide-støpe Helt ifølge Zingos https://www.byggahus.se/forum/varme-allmant/43297-egen-glidgjutning-godkand.html variant.
Men da jeg skal bruke en avtrekkskanal som går hele veien fra kjelleren, hvordan støper man et gulv ved innløpet for røykanalen som vil være på bakkenivå, dvs 2m opp fra kjelleren.
MVH
Lars
Men da jeg skal bruke en avtrekkskanal som går hele veien fra kjelleren, hvordan støper man et gulv ved innløpet for røykanalen som vil være på bakkenivå, dvs 2m opp fra kjelleren.
MVH
Lars
Mure igjen tilkoblingen i kjelleren og fyll kanalen med passende materiale opp til like under det nye gulvet (Lecakuler er veldig praktiske siden de veier så lite og kommer i håndterbare poser. Sand/grus funker også). Mure en ny bunn med noen murstein og kalkmørtel/C-mørtel eller støp bunnen som er 10 cm tykk i betong.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Jeg skulle knekke inn en bit plywood som form 10 cm ned, slå i litt mørtel for å tette og feste plywooden med og la det tørke.
Deretter legge på resten av mørtelen og lage en pen sving på kanalen.
Men det er jo meg det.
Protte
Deretter legge på resten av mørtelen og lage en pen sving på kanalen.
Men det er jo meg det.
Protte
Medlem
· Västra Götalands
· 9 innlegg
Herlig å få svar fra dere så raskt! Da vet jeg omtrent hva jeg skal gjøre. Men jeg er litt usikker på røykrøret til skorsteinen. Det jeg har hørt er at man må ha 60 cm til nærmeste brennbare gjenstand, hva gjør man hvis skorsteinens inngang og veggen ved siden av skorsteinen er for nær hverandre, da skorstein og vegg er bygget flush liksom hvis dere forstår hva jeg mener.
Larzken
Larzken
Klikk her for å svare