Det høres bra ut så :)

savio skrev:
Tilbake til temaet.

Var min idé bra eller dårlig?
altså:

1. Sette mørtel mot gitteret med noen cm

2. Sette skumfog

3. Sette mørtel noen cm lengst inn mot rommet

4. Sparkle siste biten pent.
Da gjør jeg det sånn!

Men da jeg kan tro at det kan bli litt vanskelig å feste den første mørtelen ved gitteret, så tenkte jeg nok å sette en malt treplate lengst ut ved gitteret.
Det er ikke noe problem eller? :O

Jeg har tenkt om (igjen).

Jeg setter først en malt treplate mot kanten (gitteret).
Så kjører jeg skumfug i hele hullet.
Til slutt setter jeg enkelt og greit en dekkplate på kjøkkenet som dekker hullet, og da bør det jo ikke være hele verden at det ikke er helt jevnt innenfor, eller?

Ikke sett tre der, det kommer til å begynne å mugne. Ta noe uorganisk. Typ en bit svart søppelsekk og sølvtape. Kommer ikke til å synes utenfra.

Som tips, vær forsiktig med skummingen, for får du inn for mye kan det sikkert presse ut gitteret selv om du har lagt et lag murpuss foran.

Roary skrev:
Sett ikke tre der, det vil begynne å mugne. Ta noe uorganisk. Typ en bit svart søppelsekk og sølvteip. Kommer ikke til å synes utenfra.
Ai? Jeg har nå satt opp en malt treplate der.
Vil den begynne å mugne?

Jeg har tenkt å skumme igjen resten, men har ikke begynt ennå siden skumfugen var tom i butikken. Tenkte å starte hvilken dag som helst nå.

Si meg at jeg ikke må ta ned trebiten og begynne på nytt? :O

savio skrev:
Aj? Jeg har nå satt opp en malt treplate der. Kommer den til å begynne å mugne?

Jeg har tenkt å skumme igjen resten men ikke begynt ennå siden skumfugen var tom i butikken, tenkte å begynne hvilken dag som helst nå.

Ikke si at jeg må plukke ned trestykket og begynne om igjen? :O
Spon suger til seg fuktighet. Siden den sitter innenfor gitteret blir den ikke våt, men antagelig begynner den å mugne før eller senere. Hvis lukten ikke kommer inn spiller det egentlig ingen rolle, så du velger selv ;)

Har du ikke så mye undertrykk i leiligheten og sørger for at det blir ganske tett, vil det neppe spille noen rolle.

Roary skrev:
Spån suger til seg fukt. Fordi den sitter innenfor gitteret så blir den ikke våt, men sannsynligvis begynner den å mugne før eller senere. Om lukten ikke kommer inn så spiller det visst ingen rolle, så velg selv ;)

Har du ikke så mye undertrykk i leiligheten og sørger for å få det noenlunde tett så spiller det nok ingen rolle..
Den sitter direkte mot gitteret og fordi gitteret er hul så blir den nok våt :blushing:
Men gjør det noe siden jeg har skumfugemasse imellom?

Er det bedre å sette litt plast fra en søppelsekk mener du?

Hva menes med undertrykk i leiligheten? Når det gjelder ventilasjonen så er det en avtrekksventil + en kullfiltervifte på kjøkkenet.

Undertrykk = Mye luft suges ut og mindre inn. Blir det tett så spiller det ingen rolle, og det burde det bli med skum. Begynner det så å lukte unkt i kjøkkenet så vet du hvor det kommer fra..

Jeg ville ha brukt noe uorganisk bare for å være på den sikre siden, men jeg er iblant overdrevent forsiktig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.