Hei!
Jeg har en marmorplate som skal monteres på en støpejernsbase.
Rund marmorskiva montert på dekorativt jernfot, står på en gressplen.
Den gamle platen (gikk i stykker i snøkaoset for to år siden) var større og tykkere og skrudd fast.
Gammel rund bordfot i støpejern uten bordplate, plassert på en plen.
Hjelp! Nå trenger jeg å fikse dette så jeg har et sted å sette kaffekoppen :cool:

Hvordan ville du montert den nye marmorplaten?

Lim med pl400.
Vil du kunne ta av platen så fikse en rund trebit, av noen tykkere limfog. Lim den på steinen og skru i treplaten.

• Liker
ajonoh
  • Laddar…
A ajonoh skrev:
Hei!
Jeg har en marmorplate som skal monteres på støpejernsfot.
[bilde]
Den gamle platen (gikk i stykker i snøkaoset for to år siden) var større og tykkere og fastskrudd.
[bilde]
Hjelp! Nå trenger jeg å fikse dette så jeg har et sted å sette kaffekoppen :cool:

Hvordan ville du montert den nye marmorplaten?
Hei, jeg har blitt rammet av samme skjebne. Marmorplaten sprakk for bordet falt over ende. Hvor/hvordan fikk du tak i en ny plate?

J Jan271 skrev:
Lim med pl400. Vil du kunne ta av platen så fix en rund trebit, av noe tykkere limtre. Lim den på steinen og skru i treplaten.
Takk! Veldig bra tips med trebiten! Da kan jeg ta inn platen for vinterlagring (y)

B bopakoster skrev:
Hei, jeg har blitt rammet av samme skjebne, Mormorskiven sprakk for bordet veltet. Hvor/hvordan fikk du tak i en ny skive?
Trist at den gikk i stykker :(

Jeg fant på blokk! En skive som hørte til et lite sidebord:
https://www.rusta.com/se/bord-hampus-p951301520102.aspx
Skiven er bare 40 cm i diameter. Gammel skive var 60. Men funker for en kaffe :)

• Liker
bopakoster
  • Laddar…
A ajonoh skrev:
Kjedelig at den gikk i stykker :(

Jeg gjorde et kupp på finn.no! En plate som hørte til et lite sidebord:
[lenke]
Platen er bare 40 cm i diameter. Gamle platen var 60. Men fungerer for kaffe :)
Takk, det var raskt svar!

• Liker
ajonoh
  • Laddar…
MrJay
Personlig hadde jeg skippet PL400 og brukt TEC7, limer minst like bra og etterlater ingen vanskelig fjernbare rester hvis du en gang trenger å bytte ut platen.

• Liker
fremax og 1 annen
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Personlig ville jeg ha droppet PL400 og brukt TEC7, limer minst like bra og etterlater ingen vanskelig å fjerne rester om du en gang må bytte ut platen.
Leste om TEC7 på deres hjemmeside og det virker topp! Takk for tipset!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.