Spørsmålet kan kanskje virke dumt, men jeg ønsker noen tips om hvordan jeg monterer gipsplater i et rom med skråtak uten at det blir verken gliper eller kanter i overgangen mellom tak - skråtak og skråtak - vegg.
Rommet er ferdig med stendere og OSB er skrudd opp.
Hvordan gjør man med taklist i overgangen mellom tak og skråtak?
Takvinkelen er ca 40 grader.
Rommet er ferdig med stendere og OSB er skrudd opp.
Hvordan gjør man med taklist i overgangen mellom tak og skråtak?
Takvinkelen er ca 40 grader.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 innlegg
Mål, tegn og skjær. Så får man spikke.
Taklisten gjærer man i 20 grader.
Protte
Taklisten gjærer man i 20 grader.
Protte
Har du virkelig gjort dette? Det høres ut som en umulig oppgave å håndtere en tre meter lang gipsplate som på midten bare henger i papiret.TeroM skrev:
Kjørte tett inntil hverandre i vinkelen, stålprofil (90 grader for innvending hjørne som jeg bøyde til så de passet i vinkelen), takgips som jeg delte på vanlig måte. Deretter glassfiberremse og sparkle. Har holdt i 4 år uten å sprekke.
Jeg holder på med lignende prosjekter. Jeg skrur liggende glespanel i vinkelen. Sørger for å skru dem i samme bakliggende liggende regel, gips som geres og så sparkler jeg inn en papirremse i skjøten. Det håper jeg holder.
det finnes en plate som heter LPP50/50 eller ppb 100. den er perforert på midten så den er lett å brette til ønsket vinkel! kjør deretter gipsen stumt mot hverandre. avslutt med mykfug. blir HELT uten sprekker. platen forhindrer bevegelser. mykfugen holder det sammen. å sparkle med remse i hjørnene er uendelig plagsomt og unødvendig. har bygget alle mine vegger på denne måten. sykt smidig! setter bare papir på kortskjøter og forsenkninger. aldri i innerhjørner. ytterhjørner kjører jeg ytterhjørneprofil.
Klikk her for å svare