Jeg vurderer å bygge ut huset.

Men hvordan måler man enklest? Jeg vil tenke på hvor stor utbygging jeg får plass til uten å komme for nær tomtegrensene, eksisterende bygninger, parkering osv.

Hvilke måleinstrumenter bruker man som lekmann? Er det et målebånd som gjelder? Jeg vil kunne sette ut markeringer på tomten hvor utbyggingen ville havnet, så jeg kan vurdere om den blokkerer utsikten fra eksisterende vinduer og litt sånt.

M Martin Lj skrev:
Jeg vurderer å bygge ut huset.

Men hvordan måler man enklest? Jeg vil tenke på hvor stor utbygging jeg har plass til uten å komme for nær tomtegrenser, eksisterende bygninger, parkering etc.

Hva for måleinstrument bruker man som lekmann? Er det et målebånd som gjelder? Jeg vil kunne sette ut markeringer på tomten hvor utbyggingen ville havne så jeg kan vurdere om den blokkerer utsikten fra eksisterende vinduer og litt sånt.
Målebånd fungerer veldig bra. Jeg pleier å dra en snor som jeg fester i pinner for å se hvor nær tomtegrensen man kan gå osv. Deretter måler jeg fra snoren da det er den som setter grensene for din utbygging.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.