Hei!

Jeg holder på og renoverer min gang, der jeg nå river tapeter, men planlegger også å legge nytt gulv og senke taket for å få inn noen LED-downlights. Angående taksenkningen har jeg noen spørsmål. Jeg har en overluftskanal (L-formet) fra soverommet via et oppbevaringsområde ut til gangen. Munningen til kanalen sitter som dere ser på bildet 5 cm fra taket, noe som gjør at den senkingen jeg tenker på (45mm regel + 12,5 mm takgips) ville dekke en del av munningen.

Hvordan løser jeg dette på en smidig måte?
Luftkanal med sirkelåpning på vegg, omgitt av delvis revet tapet. Målebånd viser avstand på 5 cm fra taket. Luftventil i en gangvegg, 5 cm fra taket, i forbindelse med pågående renovering som inkluderer taksenking og installasjon av LED-downlights. Luftventil plassert på et mørkt gulv, del av renoveringsprosjekt for hall der taksenking kan dekke ventilens åpning.

Det finnes LED spotter som passer i 28 mm gles.

Blir det den smidigeste løsningen? Ærlig talt skal jeg si at jeg ikke har sett veldig nøye på spotter med veldig lav innbyggingsdybde, men begrenser jeg meg ikke da til først og fremst spotlights som er ment for innbygging i møbler o.l.?

Min første forhåpning var å finne en gitterdon med lavere høyde enn det jeg har akkurat nå (750x100 mm utvendig, 550x75mm innvendig), men det virker ikke helt lett.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.