Vi holder på å sette opp perlestaff i gangen, omtrent halve veggen kommer til å bli dekket. Og jeg har noen små spørsmål/problemer :)

1. Det er et varmeelement på den ene veggen, og det sitter jo da i veien :) jeg ville helst ikke tømme hele systemet for vann og fjerne elementet for å kunne sette opp perlestaff og elementfestene...

Noen som har noen idé om hvordan jeg kan løse det??

2. Når man setter perlestaff i hjørnene, er det bare å gjærsage dem litt for å få en pen vinkel? Eller er det overkurs?

3. På den ene veggen sitter skorsteinen på samme dybde som veggen, og der sitter den siste perlestaffplanken ca. 2 cm fra skorsteinen i toppen og kanskje 1 cm fra i bunnen. Hvordan kan man løse det på en pen måte?

Takknemlig for svar :)

1 er det under et vindu burde jeg bare ha malt under vinduet panelet på sidene
2 det blir jo litt penere synes jeg
3 skjær skrått den siste perlepanelplanken så du får samme avstand oppe som nede

hvis jeg tar feil håper jeg noen retter meg

:)

1. De er "dessverre" ingen vindu over elementet, bare vegg :( Men spørsmålet er om man skulle "bygge inn" festene, bare lage hull for dem og lirke på plass panelen, det burde vel funke.. eventuelt bygge elementbeskyttelse :)

2. Ah, det blir så jeg får gjøre :) så slipper jeg å irritere meg over det senere..

3. Problemet blir at "sprekken" mellom panelet og skorsteinen blir så tynn at man bare kommer til å sage i noten (så tror jeg det kalles?) på den siste planken.. Så jeg tenkte om jeg må sette dit en slags list eller noe.. Men jeg får kanskje prøve å skjære siste planken skrått og se hvordan det blir..

C
Jeg anbefaler at du prøver å løsne på elementet og flytte det ut, det blir dårlig luftcirkulasjon ellers. (Dessuten synes jeg det ser forjævlig ut, vi rev ut panelet i vår hall delvis av den grunnen.. Men det er jo en smaksak..)

Med litt flaks holder det tett om du stenger termostaten helt og skrur igjen returventilen.

Vanligvis grer man ikke perlespont i hjørnene.
Moderer slik at den panelbiten du skal skråskjære ved muren ikke havner som du sier, men at det blir litt innpå den, det jeg mener er at du får forskyve panelet litt, kanskje begynne med en halv?

Aha :) Va smart! Så gjør jeg jo såklart..

Nei okey.. Har et lite hjørne under en trapp der kan jeg jo teste meg frem litt.. Skulle jo bli klart enklere om jeg ikke gjerde..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.