Hei

Jeg lurer på hvordan jeg skal bygge taket mitt i panel!
Rommet er 431 bredt og panelet er 390 langt.
Jeg har tenkt å sage panelet til 370 og deretter en passbit på 61 cm!
Jeg har satt lektene på cc60.
Er det en god lengde å kutte på?

Hva blir best? Skal jeg sage panelet rett av eller skal jeg gjære panelet i 45 grader?
Kom gjerne med forslag og synspunkter!
Jeg skal bruke klammer for å feste panelet opp med!

Mvh//Johan

Hei

Jeg skulle ha lagt taket med forskjøvne skjøter. Den panelbord som du avsluttet med, begynner du neste rad med og kapper den på nærmeste regel. Har selv gjort i et par rom og vært fornøyd med resultatet.

Helt enig! Unngå å skjøte på samme sted på nærliggende bord, det kommer du bare til å angre på. Uregelmessige skjøter er penest. Men ALLER penest hadde vært uten skjøter, finnes det virkelig ikke lengre panel? Hva slags type er det?

Hadde trepanel i foreldrehuset og det blir klart best og jevnest om man skjøter forskjøvet med en regeloverlapp per skjøt

Milkshaken
maxlengden på virke i Sverige er vel fortsatt 5,40.....

usikkert om det finnes fint høvlet panel i disse lengdene men det kan jo være verdt å lete etter. og GERA i 45gr,,, NEI.... Uten isf som de andre sier fallende lengder...

Følger deres tips! Legger første lengden så kapper til det som mangler, og så begynner med den planken som blir til overs!

Trodde ikke at det fantes lengre panel, hadde selvfølgelig vært best uten skjøter!!
men skal male panelet hvitt etterpå! så det er vel bare å sparkle over?

Mvh//Johan

Milkshaken skrev:
maksimal lengde på virke i Sverige er vel fortsatt 5,40.....

usikkert om det finnes fint høvlet panel i disse lengdene men det kan jo være verdt å lete etter.
Det finnes, brukt det selv.

Vi hadde jo den turen at det var bondesaga som laget panelen selv, så det gikk jo an å få ønskede lengder så lenge det fantes passende trær å få tak i.

Milkshaken
mats_O : men da ble det vel skikkelig stilig kan tenkes...

Jo. Så kan man så prate med småsågene. De pleier å være betydelig mer fleksible når det gjelder trivelig virke

Milkshaken
ok..... :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.