Jeg har en gammel bod som jeg tenker å isolere. I arbeidet inngår selvfølgelig også gulvet. Boden er bygd på sviller. Den forrige eieren har på en eller annen måte støpt en plate under som bare er noen centimeter tykk.
En snekker anbefalte meg å legge først en platonmatte og deretter bjelkelag med 60 cc med celleplastisolering mellom. Deretter sponplater oppå dette.
Spørsmål
1. Hvordan legges platonmatten? Er det viktig at alle skjøter er tette?
2. Skal den brettes opp mot kantene?
3. Skal den festes til platen på noen måte eller bare "ligge"?
4. Kan bjelkelaget hvile på platonmatten, eller blir den skadet da?
5. Må jeg ha bjelker hvis bunnplaten tillater det? Jeg har en forestilling om at jeg har sett eksempler på gulv hvor sponplaten hviler direkte på celleplasten. Holder det? Blir det ikke ustødig?
Mvh P.