God aften

Vurderer å ettermontere elmotor til garasjeporten. Et spørsmål som dukket opp er hvordan man låser den? Låser den via motoren? Hvordan gjør man i så fall hvis strømmen går eller hvis batteriene i fjernkontrollen går tomme?

Takk på forhånd

Min crawford låser jeg med nøkkel, vet faktisk ikke om den bare slår av fjernåpningen eller om den låses mekanisk.. (har aldri prøvd)

for å åpne vår port må man frikoble den om strømmen har gått.. tror det fantes noe å kjøpe til så man kunne gjøre det utenfra også..

Føles ikke som at porten kan åpnes om man bare har lukket den med fjernkontrollen heller, så den som skal gå inn ulovlig tror nok den er låst..

Kan du komme inn i garasjen fra en annen side går du inn der og åpner innenfra. Kan du bare komme inn i garasjen gjennom porten må du komplettere med lås på porten.

jkarlberg skrev:
Min crawford låser jeg med nøkkel, vet faktisk ikke om den bare slår av fjernåpningen eller om den låses mekanisk.. (har aldri prøvd)

for å åpne vår port må man frikoble den om strømmen har gått.. tror det fantes noe å kjøpe til så man kunne gjøre det utenfra også..

Føles ikke som at porten går an å åpne om man bare har stengt den med fjernkontrollen heller så den som skal gå inn ulovlig tror nok den er låst..
Takk for raskt svar!

Hvis jeg forstår deg riktig så låser du porten med nøkkel? Da må du vel gå ut av bilen like forbannet?

Føles ikke som.. Er det en antagelse eller har du forsøkt å åpne den når den bare har vært stengt med fjernkontrollen?

drik skrev:
Takk for raskt svar!

Om jeg forstår deg rett så låser du porten din med nøkkel? Da må du vel gå ut av bilen like forbannet?

Føles ikke som det.. Er det en antagelse eller har du forsøkt å åpne den når den bare var lukket med fjernkontrollen?

Nei har fjernstyrt port, men om jeg skal låse porten så må jeg gå ut av bilen, men jeg har ikke låst porten noen gang (velkommen tyver) da man uansett ikke kan tvinge den opp så lenge motoren ikke er frikoblet..

[video]http://www.hoermann.se/videor/[/video]

Se på klippet så kanskje du forstår

Det går jo an å sette en plate foran frikoblingen så man ikke kommer til som de gjør på klippet. Mange portleverandører leverer porten med lås ELLER motor, kjøper man med motor er altså låsen ofte tilvalg.

saiter skrev:
Og sjekk denne hvordan nødåpningen kan brukes av tyver.
[lenke]

Sørg for at garasjen din er tom eller enda bedre låst.

//AA
Godt man har porter uten vinduer ;)

Vår har frikoppling med låsbart håndtak på utsiden. Man må altså låse opp så er det som et verandadørshåndtak man vrir opp så frikoblingen går ut.
Vi har hel port (uten vindu) og en "karm" som ligger ovenfor porten så trikset i videoen fungerer definitivt ikke hos oss... :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.