Hei,
Vi har lagt om steinplatene på forsiden, og nå i etterkant synes vi at det er litt langt ned fra avsats til platene, spesielt for barna som er 1,5 og 3 år.
Jeg har noen plater igjen - se høyre i bildet - og jeg har tenkt at man kan "mure" et trinn og ha platene som trinn.
- Kan man "mure" direkte på platene, de vil vel bevege seg med tiden?
- Kan man kanskje støpe, lage en form som man så fester steinplatene på? samme der - det vil nok bevege seg under kanskje?
- Finnes det noe annet man kan gjøre, gjerne med platene som avsats/trinn.
Man burde nok ikke lagt plater der uten å mure/støpe først, men etterpåklok kan alle være.
Vil helst ikke fjerne platene..
Høyde fra avsats til plater: 25cm
Bredde på avsats: 140cm
Platetykkelse 4cm
mvh Daniel
Vi har lagt om steinplatene på forsiden, og nå i etterkant synes vi at det er litt langt ned fra avsats til platene, spesielt for barna som er 1,5 og 3 år.
Jeg har noen plater igjen - se høyre i bildet - og jeg har tenkt at man kan "mure" et trinn og ha platene som trinn.
- Kan man "mure" direkte på platene, de vil vel bevege seg med tiden?
- Kan man kanskje støpe, lage en form som man så fester steinplatene på? samme der - det vil nok bevege seg under kanskje?
- Finnes det noe annet man kan gjøre, gjerne med platene som avsats/trinn.
Man burde nok ikke lagt plater der uten å mure/støpe først, men etterpåklok kan alle være.
Vil helst ikke fjerne platene..
Høyde fra avsats til plater: 25cm
Bredde på avsats: 140cm
Platetykkelse 4cm
mvh Daniel
Ja, det beste er å fjerne flisene og gjøre et skikkelig grunnarbeid for trappetrinnet. Men (nå spekulerer jeg bare, stopp meg gjerne noen som virkelig vet) jeg lurer på om man ikke kunne legge en våd tjærepapp mot flisene, bygge en form, armere og støpe betong, deretter fuge fast de steinplatene du har igjen. Tjærepappen burde sørge for at trappetrinnet og underliggende fliser kan bevege seg i forhold til hverandre, og tyngden av betongen burde vel være nok til at trinnet ikke flytter på seg med det første.
Ja, det høres ut som en god idé - flytende. Er det noen som ikke synes det er en god idé og isåfall hvorfor?b8q skrev:Ja, det beste er å fjerne platene og gjøre et skikkelig grunnarbeid for trinnet. Men (nå spekulerer jeg bare, stopp meg gjerne noen som virkelig vet) jeg lurer på om man ikke kunne legge en våd tjærebelegg mot platene, bygge en form, armere og støpe betong, deretter feste de steinplatene du har igjen. Tjærebelegget burde sørge for at trinnet og underliggende plater kan bevege seg i forhold til hverandre, og vekten av betongen burde vel være nok til at trinnet ikke flytter på seg med det første.
Det har jeg også tenkt på men vil nok bruke platene som jeg har brukt til gangen opp mot døren. Eller mener du at jeg skal kle inn stenene med mine plater?V8dc skrev:
Klikk her for å svare