Sittställning
Jeg får total panikk... Det tar for lang tid og jeg får tuppjuck.
Har faen ikke tålmodighet til å kile opp alle bjelkene.

Okei....

Jeg har 3 rom som jeg vil ha opp på samme nivå.
En gang, en stue og et kjøkken.
Jeg har målt opp og gangen er høyeste punkt og velger derfor å heve de 2 andre rommene, det skal bli åpen planløsning..

Jeg prøver nå å kile opp bjelke etter bjelke, men opplever at det tar for lang tid og at det er synd fordi bjelkene ikke blir like stabile siden de fra starten er forankret i betongdekke og bjelker som er støpt i betongen.

I situasjonen ryggen min befinner seg i, vil jeg ha en raskere løsning på dette.

Skal jeg limskruve ved siden av bjelkene med 45x95, på begge sider!?
Skal ha 22mm gulvspon på dette om det spiller noen rolle.. det er vel standard å gjøre så antar jeg..

Usj.. nå tar jeg kvelden.. ryggen dreper meg.

• Byggarbeid med tregulv på betong, synlige trebjelker og grønn kiling. Fibergips og kabler spredt på gulvet under konstruksjon.
L
Jeg forstår ikke hvorfor du går løs på reglene? De ligger vel i bra posisjon, da holder det å spikre på den ønskede forhøyningen på regelen, det hadde jeg gjort. Med en sirkelsag kan du kløyve en regel til hvilken avstand du vil og trenger. Hvis du er redd for at den skal sprekke, risikoen finnes hvis avstanden er for tynn, forborr da i gulvsponet og bruk passe lange skruer.

Eller så driter du i det hele og ber noen flytsparkle dritten for deg. Da blir det i vater og ryggen klarer seg. :)

La listene ligge, limskrue en list i riktig nivå på siden av hver.

• Liker
guggen og 1 annen
  • Laddar…
L
M MattiasT skrev:
La regelene ligge, limskru en regel i riktig nivå på siden av hver.
Det er enklere å bytte alle reglene og gjøre riktig fra start, med en sirkelsag sikrer man den ønskede høyden om man kjøper inn litt for høye regler.

Sittställning
L Lenza skrev:
Det er enklere å bytte alle reglene og gjøre det riktig fra begynnelsen, med en sirkelsag sikrer man den ønskede høyden om man kjøper inn litt for høye regler.
Forutsetter du at jeg legger regler stumt mot gulvet?

L
Ja, om det er noe jeg angrer på med min oppregling (i kjelleren) det skal være stumt og så stabilt som det bare går. Ingen regel får ligge og flagre, det fører bare til gulvknirk. Det går ikke å jukse seg gjennom dette momentet dessverre. Man må leve med skiten til man orker å gjøre om det igjen.

• Liker
Dowser4711
  • Laddar…
Sittställning
Gulvet er såpass ujevnt at det ikke går å sette stumt mot gulvet dessverre... Ellers hadde det vært det beste.

Reglene som sitter der i dag er festet og stabile, bare ikke i vater med hverandre.

Jeg tror det blir en løsning med regler ved siden av, skrudd og limt.
Kommer til å forsterke der det i dag ikke er helt 100.

Knirk er jeg ikke super bekymret for da det spikrede gulvet nå er ute... reglene i seg selv knirker ikke særlig faktisk...

Men gud hvor kjedelig det er å holde på med dette!! Skal bli så deilig å få ned gulvspon.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.