Holder på å piffe opp et rom, dette rommet er sikkert 100 år gammelt da det ble bygget på 1920-tallet.

Har et lite dilemma her, dårlig økonomi og ikke lyst til å sette opp hele veggen. Det er en bit på ca. 60 cm som er en gammel vedovn (på andre siden).

Her var det en garderobe før.

Hvordan fester jeg denne gipsplaten her? Finnes det skruer som er tilpasset dette?

På gipsplaten skal renoveringstapet sitte senere.

Gul er stendere, rød er betong/mørtel.

• Veggen viser gipsplater med gule linjer for trestendere og rødt for betong/murbruk. Gulvet er dekket med OSB-plater. En dør er delvis synlig.
Lime med PL400/600 fungerer så bra som bare det.

richardtenggren
Gips puss fungerer vel også, jeg mener det står om å lime gipsplater på posen :)

T
Om jeg hadde dårlig økonomi ville jeg nok ikke gått for renoveringstapet, den er vel ganske dyr? Det blir bedre og er ikke veldig vanskelig å sparkle.

Første gang jeg satte opp ny gips gjorde jeg det samme og satte renoveringstapet, tenkte at det blir bedre enn å sparkle. Oj, hvor feil jeg tok.

En sekk gipsbruk fungerer perfekt, det sitter kjempebra. Resten av sekken kan du bruke som sparkel i skjøtene, det gjorde i alle fall jeg med bra resultat.
Jeg limte papirremse med vevlim i hver skjøt på gipsplatene, deretter gipsbruk på.

Denniis Denniis skrev:
En sekk gipsmørtel fungerer perfekt, det sitter som bare det. Resten av sekken kan du bruke som sparkel i skjøtene, det gjorde i alle fall jeg med bra resultat.
Jeg limte papirremse med vevlim i hver skjøt på gipsplatene, deretter gipsmørtel på.
Ble det ikke fryktelig slitsomt å slipe? Gipsmørtel er mye hardere enn sparkel.

Z ZipLock skrev:
Blev det inte fruktansvärt jobbigt att slipe? Gipsputs er mye hardere enn sparkel.
Det var knapt noe å slipe. Hadde jeg tapetserat så hadde jeg ikke trengt å slipe i det hele tatt. Men jeg brukte slipemaskin og det gikk smidig, kanskje er det hardt om man skal slipe mye for hånd.

J
En feier kan nok ha meninger om en del av en skorstein bygges inn (om den er i bruk)

Jeg ville droppet gips på den veggen og brukt gamle metoder.

• Liker
Claes Sörmland
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
En feier kan nok ha meninger om en del av en skorstein bygges inn (om den er i bruk)

Jeg ville droppet gips på den veggen og kjørt med gamle metoder.
Hva skulle feieren ha for mening om det mener du? Jeg kan ikke lese noe sted at man ikke skulle kunne lime gips på skorsteinen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.