2.447 lest ·
8 svar
2k lest
8 svar
Hvordan hadde dere gjort her? Gips på mørtel
Holder på å piffe opp et rom, dette rommet er sikkert 100 år gammelt da det ble bygget på 1920-tallet.
Har et lite dilemma her, dårlig økonomi og ikke lyst til å sette opp hele veggen. Det er en bit på ca. 60 cm som er en gammel vedovn (på andre siden).
Her var det en garderobe før.
Hvordan fester jeg denne gipsplaten her? Finnes det skruer som er tilpasset dette?
På gipsplaten skal renoveringstapet sitte senere.
Gul er stendere, rød er betong/mørtel.
Har et lite dilemma her, dårlig økonomi og ikke lyst til å sette opp hele veggen. Det er en bit på ca. 60 cm som er en gammel vedovn (på andre siden).
Her var det en garderobe før.
Hvordan fester jeg denne gipsplaten her? Finnes det skruer som er tilpasset dette?
På gipsplaten skal renoveringstapet sitte senere.
Gul er stendere, rød er betong/mørtel.
Lime med PL400/600 fungerer så bra som bare det.
Om jeg hadde dårlig økonomi ville jeg nok ikke gått for renoveringstapet, den er vel ganske dyr? Det blir bedre og er ikke veldig vanskelig å sparkle.
Første gang jeg satte opp ny gips gjorde jeg det samme og satte renoveringstapet, tenkte at det blir bedre enn å sparkle. Oj, hvor feil jeg tok.
Første gang jeg satte opp ny gips gjorde jeg det samme og satte renoveringstapet, tenkte at det blir bedre enn å sparkle. Oj, hvor feil jeg tok.
En sekk gipsbruk fungerer perfekt, det sitter kjempebra. Resten av sekken kan du bruke som sparkel i skjøtene, det gjorde i alle fall jeg med bra resultat.
Jeg limte papirremse med vevlim i hver skjøt på gipsplatene, deretter gipsbruk på.
Jeg limte papirremse med vevlim i hver skjøt på gipsplatene, deretter gipsbruk på.
Ble det ikke fryktelig slitsomt å slipe? Gipsmørtel er mye hardere enn sparkel.Denniis skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Terskel eller ikke, hva hadde dere gjort?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hur hade ni gjort anslutning mellan golv och trappa?
Golv -
Hur hade ni gjort? (Inglasad Veranda/Utekök/Uterum)
Altan & Uteplats -
Kabelförläggning, hur hade ni gjort?
El -
Bygga en campervan - Hur hade ni gjort?
Bilar & andra fordon