Ja, synes det blir vel store gap mellom veggavslutning og dørkarm, listverket dekker jo senere men jeg tror jeg vil tette gapene med noe, pleier man å dreve med plastet isolering eller hva er vanlig?

Mineralull eller lindrev (som vår byggarkompis hadde til overs til våre dører). Det finnes sikkert mange som bruker skum også.

Fugeskum er topp for dette, men ta det rolig og legg tynne lag. Fugeskummet sveller som bare det og blir det for tett da deformerer det en dørkarm uten problem.

Mikael_L
Du har ikke nevnt om det er innerdører eller ytterdør... :)

Ah, beklager, det er innerdørkarmene jeg mener, snekkeren synes jeg skal la det være men jeg er likevel nysgjerrig på hvordan andre har gjort det, det kanskje ikke hjelper verken fra eller til men hjelper det det minste på lyd så putter jeg på noe.

Mikael_L
Hmm, ved innerdører mistenker jeg at de fleste gir blaffen i ekstra tetning. Synes at fugeskum føles litt overkill, glassfiberfilt er så kjedelig å holde på med.. osv. Hvis det er ganske lik avstand overalt så vil kanskje en innstukket bunnfyllingslist gi litt ekstra lyd- og varmeisolering, triveligere sak å arbeide med, men litt dyrere. Eller kanskje kjøpe noe billig liggeunderlag og skjære remser fra. Egentlig tror jeg at du kan bruke i prinsipp hva som helst som føles bra for deg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.