Vi holder på å renovere badet. En avlang historie med døren på den ene kortsiden og yttervegg med et vindu på den andre. Den eneste plassen det egentlig fungerer å plassere et badekar på er under vinduet, og der stod det før. Byggreglene i dag fraråder imidlertid vindu i våtsone 1, men går en smule motvillig med på det om underkanten av vinduet er minst 1600 mm over gulvet. Det betyr for min del at jeg går fra et ganske kvadratisk vindu til et lite garasjevindu, men ifølge photoshop så kan det bli fikset rent estetisk. Spørsmålet er bare hvordan jeg fyller ut veggen der nedre del av det gamle vinduet satt. Det er en teglvegg, som ser slammet ut, se bildet her nedenfor. Jeg tror nok at jeg kan klare å mure igjen veggen, men jeg vil jo helst at reparasjonen blir usynlig. Er det mulig og hvordan går jeg frem?
Brun, ujevn teglesteinsvegg med teksturert overflate og synlige fuger i nærbilde, brukt i baderomsrenovering.

Problemet blir jo å finne tegel, det blir ikke det letteste.

Kan du ikke gjøre det helt likt, så er det bedre å gjøre det helt avvikende, f.eks. sette en skive som du maler i samme farge som karmen kanskje?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.