Hei,

Vi går fra leilighet til hus, vi blir tiltrukket av prosjekter og har alltid blitt det. Leiligheten vi renoverte og bygget om kunne jeg estimere kostnadene for totalen så godt som +- 100.000 :-

Men med de husene vi er interesserte i nå er det betydelig vanskeligere. Hvordan gjør dere for å kunne vite omtrent hvilke kostnader som vil komme for å kunne være med i budgivningen? Finnes det sjablonger for tak, drenering, ny elektrisk installasjon, tak?

Kan man finne ut om man vil støte på asbest, radon eller andre farlige ting under en renovering?

Hva er bra å tenke på når et hus fra 1926 er pusset på en trekonstruksjon. Hva kan man generelt si om en villa fra 1926, typiske byggematerialer/byggeteknikker fra tiden som ikke er bra, for eksempel?

Takk på forhånd.

Interessant spørsmål. Min personlige erfaring er at asbest og radon er mindre problemer i sammenligning med fukt eller at man har svekket konstruksjonen statisk gjennom diverse inngrep. Se husdrömmar sesong 5 episode 8 som er et skolebokseksempel på dette. Denne episoden viser også hvor verdiløse skjulte-feil forsikringer er.

Hei, takk. Har sett alle episodene men skal oppdatere meg på akkurat den episoden.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.