1.339 lest ·
3 svar
1k lest
3 svar
Første gang jeg bruker en konstruktør, noen spørsmål
Hei,
Det er første gang jeg hyrer en konstruktør for en "mindre" endring i min leilighet BRF. Dette fordi borettslaget krever det, og selvfølgelig for at ting skal gå riktig for seg.
Det jeg gjør er å lage en åpning i en ikke-bærende vegg, samt flytter en åpning i en "semi-bærende" vegg.
Noen spørsmål angående dette:
1. Jeg hyrer inn en konstruktør som er uavhengig av håndverkeren, er dette bra/dårlig/bør unngås?
2. Bør jeg forvente at konstruktøren gir noen garantier på noen måte? Er han/hun ansvarlig på noen måte?
3. Noen dokumentasjon jeg bør sikre finnes med/tas frem?
4. Prisen er 10,000 kroner pluss moms, er dette normalt?
Helt grønn på dette, så tar hjelp av dette fantastiske forumet
Mvh
Det er første gang jeg hyrer en konstruktør for en "mindre" endring i min leilighet BRF. Dette fordi borettslaget krever det, og selvfølgelig for at ting skal gå riktig for seg.
Det jeg gjør er å lage en åpning i en ikke-bærende vegg, samt flytter en åpning i en "semi-bærende" vegg.
Noen spørsmål angående dette:
1. Jeg hyrer inn en konstruktør som er uavhengig av håndverkeren, er dette bra/dårlig/bør unngås?
2. Bør jeg forvente at konstruktøren gir noen garantier på noen måte? Er han/hun ansvarlig på noen måte?
3. Noen dokumentasjon jeg bør sikre finnes med/tas frem?
4. Prisen er 10,000 kroner pluss moms, er dette normalt?
Helt grønn på dette, så tar hjelp av dette fantastiske forumet
Mvh
Sørg for å engasjere noen som finnes i et større, stabilt byrå. "Peker" din BRF på noen kan det være et godt valg, da slipper du den mulige dialogen.
Selvfølgelig skal konstruktøren gjøre styrkeberegninger, lage tegninger og grunnlag til den som skal utføre arbeidet.
Selvfølgelig skal det finnes garantier og forsikringer. Det er jo en stor del av det du betaler for.
Prisen høres ikke urimelig ut i mine ører.
Selvfølgelig skal konstruktøren gjøre styrkeberegninger, lage tegninger og grunnlag til den som skal utføre arbeidet.
Selvfølgelig skal det finnes garantier og forsikringer. Det er jo en stor del av det du betaler for.
Prisen høres ikke urimelig ut i mine ører.
Klikk her for å svare