Om jeg skal sette sparkelhjørner, hvordan gjør jeg da for at det skal bli riktig?
Hvilken del av gipsplaten skal være ut mot hjørnet, en rett eller den faset så å si?
Hva skrur jeg hjørnene med? Vanlig gipsskrue?

er ikke papirstripen laget for å sette i innvendige hjørner også?
Har aldri gjort det selv da jeg bare sveiper rundt tapeten i innerhjørner.

Jeg har satt gipsplatene med nedsenkningen mot hjørnet for på den måten å kunne sparkle over stålskinnen uten å sparkle en meter til siden.. vet ikke om det er riktig eller ikke men det funket hos meg.

• Liker
Mamusen
  • Laddar…
Innvendige hjørner fyller jeg bare med latex. Det går mye raskere, og jeg synes resultatet blir helt OK.

Det mangler betydning skivene havner jo som de gjør, blir det en hel skive så har du forsenkningen slik jkarlberg skriver og blir det en kapet skive så er det en liten kant på jernet som du uansett følger med sparkelen og da blir det litt bredere med sparkel.

Fester jeg stålskinnen på et utgående hjørne med vanlige gipsskruer da altså?

Nei med lim nå for tiden eller sparkel tidligere brukte man et spesialverktøy som man slo fast disse med, men det koster skjorta og anses ikke som pålitelig lenger tydeligvis. Men skru ikke for da må du sparkle både tykt og bredt.
Settlim eller sparkel.

Funker det med vanlig pl400?

PL 400 er kanon til alt men nok litt overkurs for disse plåt hörn men hvis du har det hjemme så kjør på ellers finnes det billigere og for formålet likverdig montage/sätt lim.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.