På grunn av en gammel fuktskade skal jeg bytte ut gulvet som er markert med et rødt X. Samtidig vil jeg benytte anledningen til å bytte ut terskelen. Nå lurer jeg på hvordan man gjør dette på best mulig måte slik at man får en pen overgang og gulvet fortsatt er flytende. Vurderer å la gulvet gå inn der terskelen er i dag. Kan man sette en ny terskel direkte oppå gulvet da, eller hvordan ville dere gjort det?

Finnes det noen løsning slik at man får det pent mot neste gulv? I dag sitter det en metallist der som jeg gjerne ville få bort om mulig.

Legger ved bilder

• Gulv med rød X, gammel metallist og trinn mellom rom. Skader i treverket synlig. Teppe til venstre side, behov for utskifting pga fuktskade.
  • Gulnet tregulv med rødt X markerer område for utskiftning. Metallist fjernet fra dørterskel; delvis avdekket teppe på venstre side.
Kan man legge en terskelplate oppå gulvet uten å bore/limme fast den? Hvordan får man den da til å ligge ordentlig?

R
Nei men skit i terskelen helt, la det nye gulvet gå helt inn så det møter det andre gulvet, så setter du en tynn metall/tre list over skjøten.

Takk for tipset! Hvordan fester jeg listen over skjøten, med tanke på at gulvet er flytende?

R
hmm det burde vel gå med skruen som følger med.

Skrur jeg den i rommet mellom de to gulvene mener du?

kia2 skrev:
Skruver jeg den i rommet mellom de to gulvene mener du?
Kapp karmen akkurat over den nye gulvhøyden og la gulvet gå inn under karmen. Deretter skruer du fast en list med passende skrue. Avhengig av underlaget under gulvene så enten imellom eller i ett av gulvene.

R
Om man ikke vil låse den til noen av sidene kan man jo gjøre det,

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.