Hei!

Ved riving av gammel tapet oppdaget vi en stor sprekk mellom platene i hjørnene. Hva ville dere fylt ut hulrommet som vises på bildet med?

• Sprukk mellom gipsplater i et hjørne, med synlig åpning og ujevn overflate.
  • En stor sprekk mellom to plater i et hjørne; en målebånd måler avstanden.
Hva skal dere kle veggen med?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hva skal dere kle veggen med?
Vi har tenkt å bruke oppussingstapet og male over det.

Hvor dyp er sprekken? Kanskje fylle med malerfugemasse.

Sparkel, pusse, malerfug...

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hvor dyp er sprekken? Kanskje fylle med malingsfug.
Som dypest 4cm. Tenker mest på hva som blir mest stabilt før jeg skal sparkle hjørner med papirrems. Kjedelig om det sprekker.

Ser fra tidligere arbeid at det er en form for hvit masse fylt i sprekken, men den har tørket og falt bare ut når vi tok ned tidligere tapeter.

Skipp malerfug hvis du hadde tenkt å bruke papirremse, bare lim den på etter at du har sparklet i hulrommet.

Mazen Mazen skrev:
Skipp malerfug hvis du tenker å bruke papirrems, bare lim den på etter du har sparklet i hullet.
OK, har du noen erfaring med hvor dypt det går an å sparkle? Er det vanlig veggsparkel! Eller finnes det en spesiell type?

Ralleman88 Ralleman88 skrev:
Ok, har du noen erfaring med hvor dypt det går an å sparkle? Er det vanlig veggsparkel? Eller finnes det en spesiell type?
Vanlig medium sparkel duger godt.. synker en del så kan trengs to omganger.

Jeg ville trykke i gipsmørtel (eller husfix) så det er hardt. Når du legger renoveringstapetet, skjær opp det i hjørnet og deretter lateksfug før du maler.

C
Jeg har med god suksess fylt slike brede sprekker med fugeskum. Forutsetningen er at platene sitter tett slik at ikke skummet finner veien inn noe sted og presser ut platen.

Skummet sveller selvfølgelig godt ut, så sørg for å maskere ordentlig slik at det ikke setter seg fast på utsiden eller på gulvet for den delen. Deretter er det bare å skjære rent når det har tørket ordentlig.

• Liker
Dilato
  • Laddar…
Bottningslist og akryl fugemasse

Er det masonitevegger?

Jeg har kjørt lignende med fugemasse kjøpt på byggmax, det er litt sløseri med fugemasse kanskje, har dog fungert veldig bra. Så list og sparkle og malt. Har overlevd siden sensommeren til nå. Ikke en eneste sprekk ennå :crysmile:

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.