Skal fuge om min innervegg på kjøkkenet som er av tegl, men siden teglet ikke ligger jevnt lurer jeg nå på hvordan jeg skal fuge det?

Noen tegl stikker litt lengre ut enn øvrige, skal jeg da fuge skrått og fuge rett der teglet ligger jevnt?

Bilden viser teglet i gjennomskjæring fra siden.

• Teglmur i gjennomskjæring fra siden med røde linjer som viser teglstenenes plassering. Noen teglsteiner stikker ut mer enn andre.
Mitt tips. montere 2 tynne trelekter som du har loddet inn så de ligger rett på begge sider av overflaten du skal pusse. du må montere dem så ingen tegl stikker frem. deretter er det bare å slå på puss og rive av med en slaggstokk.

les denne guiden, så forstår du:

http://www.finja.se/App_Resource/Page/file/betong/4015-putsning.pdf

Nå tror jeg Toker78 ikke skal pusse men fuge og beholde en synlig teglvegg.

Jeg ville fuget skrått, men jeg er ingen proff.

Visst skal jeg fuge... så jeg tester å fuge skjevt som du skrev "nimhed". Blir nok best så kanskje kan se rart ut ellers.

Men også svaret fra "meckis" var bra for nå slipper jeg stille neste spørsmål jeg hadde. For det er nemlig så at jeg tenkte sette en glassplate mellom vasken og overskap og tapetsere bak den. Så der bak trenger jeg å sparkle jevnt. Så tipset fra "meckis" virket som en bra løsning på akkurat det problemet.

Takk til dere begge!

Eller sette opp renoveringsgips kanskje...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.