Har en trapp fra 70-tallet som er i furu, men på trinnene sitter det en plastmatte samt beskyttelse der foran.
Beskyttelsene er lette å få bort, men hvordan i all verden får man bort plastmatten?

Jeg brukte sparkelspade, kniv, brekkjern, varmluftpistol og slipte så bort limrestene, et j-a slit men verdt besværet.

Jan-Å rakk det først... men som tillegg til det kan man bruke en sånn her...
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Verktyg/Golvskrapa/
Skrape, skrape, rykke, dra, slite, sverge, skrape, rykke, dra... ;)

Så er det sliping, sliping, sliping for å få bort limrester...

Det vanskelige er å få det bra uten å etterlate seg dype hakk etc...

Enklest blir det om man er skikkelig forbanna. Rive, slite, dra og fremfor alt banne er det eneste som funker. Matten er det lette, så har du bare limet igjen...

Jeg brukte mer enn 40 timer på min trapp, mer enn en times sliping av hvert trinn. Lim er seigt og man får vondt i ryggen, for det er ikke særlig behagelig å sitte der og jobbe. Men jeg hadde lett gjort det igjen, for det ble så bra!

Lykke til!

Lei en lackfräs. Det er verdt hver krone...

Fikk tak i en mattestripper, skal teste den og se hvordan det blir

Milkshaken
Ja en matt-stripper er nok det aller mest prisverdige jeg har leid noen gang.... Jøss, hvor smidig det er.....

Hvorfor tar du bort plastmattan? Er det ikke bare sponplate under. Hva skal du legge på i stedet som ikke fungerer oppå.

På enkelte trinn sitter teppet "halvløst", og teppet dekker ikke hele trinnet, så underlaget blir ikke jevnt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.